روش تهیه مربای آلبالو

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو:

    • آلبالو یک کیلو
    • شکر یک کیلو

طرز تهیه مربای آلبالو:

ابتدا دم آلبالو‌ها را گرفته و خوب بشویید. اگر دستگاه هسته گیر دارید با دستگاه هسته‌ها را جدا کنید. اگر هم ندارید به آرامی طوری که آلبالوها له نشود هسته‌ها را دربیاورید این کار را با نی می‌توانید انجام دهید. آلبالوها را داخل ظرف لعابی بریزید و شکر را لایه لایه به آلبالوها اضافه کنید و به مدت یک شبانه روز یا شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا شکر کاملاً در آلبالوها حل شود و آب بیندازد. سپس روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید. لحظه جوش آمدن و وقتی کمی کف کرد، کف روی آن را بگیرید.بگذارید تا شکر قوام بیاید و بعد شعله را خاموش کنید و یک قاشق آبلیمو بریزید. حدود بیست دقیقه کافی است چون اگر زیاد بماند رنگ مربا تیره می‌شود. وقتی کاملاً خنک شد در شیشه بریزید و بعد اینکه خوب سرد شد در شیشه را ببندید و در یخچال بگذارید.

نکته:
نکته ۱: اگر می‌خواهید شربت هم تهیه کنید شکر باید دو برابر آلبالو باشد و موقعی که مربا پخته شد مربای آلبالو را جدا کرده و کنار بگذارید. شهد باقی مانده و شکر را دوباره بگذارید روی حرارت تا کمی شهد غلظت پیدا کرده و قوام بیاید.
نکته ۲: در قابلمه را هنگام پخت نگذارید چون هم سر می‌رود و هم رنگ مربا تیره می‌شود. حرارت هم زیاد نباشد. مربا وقتی داغ است شل به نظر می‌رسد وقتی سرد شد سفت می‌شود.

پیشنهاد می کنیم روش تهیه مربای تمشک را هم ببینید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.