طرز تهیه خورش کدوحلوایی

کدو تنبل، از سبزیجات فصل گرم است که می تواند در بسیاری از مناطق رشد کند. کدو حلوایی همان‌طور که از نامش پیداست به خانوادۀ کدو تعلق دارد. بیشتر افراد طعم کدوتنبل را دوست ندارند و از خوردن آن اجتناب می‌کنند. با این وجود، کدوتنبل یک ماده مغذی است و مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد. از کدو تنبل برای تهیه کیک، نان، کوکی ها، سوپ و خورشت استفاده می شود:

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر:
گوشت خورشی: ۳۵۰ گرم
کدو حلوایی بدون پوست و خرد شده: ۳۰۰ گرم
آلو برقانی یا آلو بخارا: ۱۲ عدد
پیاز داغ: ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دمکرده: یک قاشق سوپخوری
شکر: یک قاشق سوپخوری
نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش کدوحلوایی:
ابتدا گوشت را در ۲ قاشق روغن و کمی زردچوبه تفت دهید تا رنگش تغییر کند سپس پیاز داغ را اضافه کرده و بعد از کمی تفت دادن حدود ۵ لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید گوشت کامل بپزد.پخت گوشت را می‌توانید در زودپز انجام دهید تا سرعت پخت غذا بیشتر شود. کدوهای برش خورده را در ۲ قاشق روغن به مدت ۵ دقیقه تفت دهید و یک قاشق شکر را اضافه کنید که رنگ بهتری بگیرد.
گوشت که کامل پخت، نمک و فلفل، کدوهای تفت داده شده، رب گوجه فرنگی و زعفران دمکرده را هم اضافه کنید و بگذارید خورش جا بیفتد و آبش غلیظ شود. آلوها را ۱۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید و تمیز بشویید. اگر از آلو برقانی استفاده می‌کنید همراه کدوها به خورش اضافه کنید ولی در صورت استفاده از آلو بخارا یک ربع آخر آلوها را اضافه کنید و سپس خورش را همراه برنج سرو کنید.

نکته:
در صورتی‌که طعم ملس یا شیرین را برای غذا نمی‌پسندید اواخر پخت از کمی آبلیموی تازه در خورش استفاده کنید. این خورش را می‌توانید با گوشت قلقلی و مرغ هم تهیه کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.