طرز تهیه پوست هندوانه شکری

مواد لازم برای تهیه پوست هندوانه شکری:

پوست هندوانه خرد شده در اندازه ۲ در۳سانت: ۴۵۰گرم (حدود۴پیمانه)
آب: یک پیمانه
شکر: یک ونیم پیمانه
جوهر لیمو: نصف قاشق چایخوری
پودر ژله هندوانه: یک قاشق غذاخوری + دو قاشق غذاخوری آبجوش

نکته:
نکته۱: زمان استراحت در یخچال در ترد شدن پوست هندوانه خیلی مؤثراست پس زمانش را کاملاً رعایت کنید در مرحله اول هر چه بیشتر در یخچال بماند بهتراست و باعث می‌شود میوه شکری تپل‌تر و پاستیلی‌تر شود.
نکته۲: پوست هندوانه را هرگز بیشتر از دو دقیقه نجوشانید.
نکته۳: به جای جوهر لیمو می‌توانید از یک قاشق غذاخوری آبلیمواستفاده کنید.
نکته۴: حتماً از هندوانه‌ای استفاده کنید که پوست ضخیم وکاملاً سفت دارد. اگر پوست هندوانه نازک یا نرم و منعطف باشد مناسب این کار نیست.

طرز تهیه پوست هندوانه شکری:

پوست هندوانه خرد شده را در آب یخ بریزید و ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید، سپس آبش را خالی وپوست سبز رویی را بگیرید، بعد در یک ظرف مناسب مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید وقتی جوشید پوست‌ها را در آب در حال جوش بریزید زمانی که شروع به جوشیدن کرد بگذارید فقط و فقط دو دقیقه بجوشد سپس آبکش کرده و زیر آب سرد بگیرید و در ظرف محتوی آب و یخ که بیشترش یخ هست بریزید و ۲۴ ساعت دیگر در یخچال بگذارید، سپس آبکش کنید. شکر، آب و جوهرلیمو را روی حرارت مخلوط کنید تا شکر حل شود و بجوشد، حالا پوست هندوانه را اضافه کنید وقتی که جوشید حرارت را کم کنید تا آرام بجوشد و شربتش قوام بیاید. در آخر پودر ژله را با آبجوش مخلوط و به مواد اضافه کنید تا دو دقیقه دیگر بجوشد، بعد حرارت را خاموش ویک ربع صبر کنید سپس دو ساعت درصافی قرار دهید تا شربت اضافی آن برود و یک شب در سبد بچینید تا رطوبتش کمی خشک شود و بعد در شکر یا پودر قند غلتانده یا ساده در سبد بچینید تا خشک شود که تقریباً ۵ روزی زمان می‌برد، بعد در زیپ لاک یا ظرف دردار نگهداری کنید، در فریزر برای مدت طولانی (حتی تا عید) تازه می‌ماند.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

طرز تهیه مربای پوست هندوانه

روش آماده سازی یخمک هندوانه زنجبیلی

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.