طرز تهیه ژله کیوی

مواد لازم ژله کیوی:

کیوی: ۱۰ عدد درشت
شکر: یک قاشق
ژله کیوی: دو بسته

نکته۱: همیشه قبل از درست کردن ژله گنجایش قالب‌تان را درنظر بگیرید، با لیوان داخلش آب بریزید ببینید گنجایش چند لیوان آب را دارد، برای دو لیوان آب، شما یک بسته ژله در نظر بگیرید، این‌طوری ژله راحت تر خودش را می‌گیرد و دستتان می‌آید که چقدر پودر ژله مصرف می‌شود.
نکته۲: این مقدار مواد برای این اندازه قالب که حدود ۴ لیوان آب می‌گیرد کافی است، اگر قالبتان کوچک‌تر است مواد را نصف کنید، اگر بزرگتر است دو برابر کنید.
نکته۳: کیوی آنزیم اسیدی یا قلیایی دارد و باعث می‌شود ژله نبندد یا دیر ببندد اما با پخت آن این آنزیم از بین می‌رود.

طرز تهیه ژله کیوی:

کیوی‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید و با شکر بگذارید روی حرارت و در قابلمه را بگذارید تا نیم ساعت بپزد، اگر کیوی را نپزیم ژله‌مان نمی‌بندد و خودش را نمی‌گیرد. بعد از نیم ساعت ژله کیوی را به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا پودر ژله خوب حل شود، در این مرحله تندتند هم بزنید تا ته نگیرد، موقع پختن کیوی خودش آب پس می‌دهد، اگر آبش کم بود به آن یک تا دو لیوان آب اضافه می‌کنیم، ژله که حل شد می‌گذاریم تا خنک شود. بعد می‌ریزیم داخل مخلوط کن تا خوب پوره شود. در اینجا می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی سبز هم اضافه کنید که خوش رنگتر شود، سپس مواد را در قالب موردنظرتان بریزید و بگذارید در یخچال تا خودش را بگیرد. یک شب تا صبح بگذارید داخل یخچال، بعد دورتا دورش را با کمک چاقو جدا کنید و ۵ ثانیه درون آب جوش قرار دهید تا راحت از قالبتان جدا شده و دربیاید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه ژله رولی و ژله ویترینی

روش تهیه ژله بستنی هلو

روش تهیه ژله تار و پود

روش تهیه ژله ماهی

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.