طرز تهیه همبرگر خانگی

مواد لازم برای طرز تهیه همبرگر خانگی:

‌گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
پیاز رنده شده و آب گرفته شده: یک عدد
سیر خرد شده: یک الی دو حبه
آرد سوخاری: به میزان لازم
پنیر ورقه ای: به میزان لازم
پیازچه ساطوری شده: ۵۰ گرم
جعفری ساطوری شده: ۵۰ گرم
تخم مرغ: یک عدد
نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه همبرگر خانگی:

ابتدا گوشت را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید. سپس گوشت را از یخچال در آورده، تمام مواد را به آن اضافه کنید و ورز دهید. دقت داشته باشید گوشت را زیاد ورز ندهید. بعد کم کم آرد سوخاری را به آن اضافه کنید تا اندازه ای که گوشت زیاد خشک نشود. بعد از اینکه مواد را به طور کامل ورز دادید آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا چسبندگی کامل پیداکند.

برای قالب گیری ابتدا دست را با کمی آرد مرطوب کرده و به اندازه ۱۰۰ گرم گوشت را برداشته روی پلاستیک فریزر قرار دهید. بعد طرف دیگر پلاستیک را برگردانید و آن را گرد کنید. سپس چهار طرف پلاستیک را روی هم گذاشته و به اندازه ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.

گوشت را طوری گرد کنید که قطر اطراف آن دو سانتی متر باشد. سپس وسط گوشت را با انگشت کمی گود کنید، قطر آن هم باید به آن اندازه ۱/۵ سانتی متر باشد.

همبرگرها را حتما داخل تابه سرخ کنید و آن را داخل فر نگذارید چون داخل فر، روغن گوشت پس داده و باعث خشکی همبرگر می شود. مدت زمان سرخ شدن همبرگر هر طرف پنج دقیقه است.

وقتی همبرگر را داخل روغن گذاشتید بعد از دو دقیقه آن را بر گردانید تا طرف دیگر هم پنج دقیقه سرخ شود. سپس دوباره به طرف قبلی برگردانید تا سه دقیقه باقی مانده سرخ شود. در این زمان پنیر را روی همبرگر بگذارید تا آب شود.

همبرگر بعد از سرخ شدن آماده سرو است.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه همبرگر مخصوص

طرز تهیه همبرگر شکم پر دوبل

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.