طرز تهیه چیز کیک انار

مواد لازم برای تهیه چیز کیک انار:

بیسکوییت بتی پور: ۲ بسته
کره: ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا لبنه: ۲۰۰ گرم
خامه قنادی فرم گرفته: ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
آب سرد: ۴ قاشق غذاخوری
پودر ژله: بستگی به سایز قالب
دانه های انار: کمی برای تزیین
قالب کمربندی: ۱۸ تا ۲۲

طرز تهیه چیز کیک انار:

ابتدا کف قالب کمربندی را کمی چرب کنید و داخل آن کاغذ روغنی بیندازید و قالب را کنار بگذارید. بیسکوییت را داخل میکسر کاملا پودر کنید و الک کنید. سپس کره را بر روی بخار آب ذوب کنید و مدام هم بزنید. پس از سرد شدن کره، بیسکوییت را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر بیسکوییتی به دست آید. بیسکوییت خمیر شده را کف قالب ریخته و با پشت قاشق خوب فشرده و یکدست کنید. سپس آن را درون یخچال یا فریزر بگذارید تا منسجم شود. پودر ژلاتین را با آب سرد به روش بن ماری آب کنید و پس از آب شدن اجازه دهید تا کاملا سرد شود.

اجازه دهید پنیر خامه ای به دمای محیط برسد، سپس آن را با همزن بزنید تا باز شود. سپس خامه فرم گرفته را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا یکدست شود. در نهایت پودر ژله را کم کم به مخلوط پنیر و خامه اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملا یکدست شود. مایع پنیری را روی بیسکوییت سفت شده ریخته و خوب یکدست و صاف کنید و در یخچال بگذارید تا ببندد. سپس پودر ژله دلخواه را با یک و نیم لیوان آب جوش حل کنید و پس از سرد شدن نیمی از آن را روی مایع پنیری ریخته و در یخچال بگذارید تا نیم بند شود (یعنی کاملا سفت نشود چون میوه به ژله نمی‌چسبد). سپس آن را از یخچال خارج کنید و دانه های انار یا هر میوه مورد دلخواه را روی آن بریزید و سپس مابقی ژله را بریزید. بگذارید در یخچال به مدت ۷ ساعت بماند تا ببندد سپس با چاقو لبه های چیز کیک را جدا کنید و بعد از قالب جدا کنید.

نکته:
– به جای خامه قنادی می توانید از ۲۰۰ گرم خامه صبحانه و ۵ تا ۶ قاشق پودر قند استفاده کنید.
– اگر قالب کمربندی نداشتید کف و دیواره های قالب ساده را کمی خیس کنید و تا لبۀ آن را پلاستیک فریزر بکشید.
– اگر میکسر در دسترس نبود می توانید بیسکوییت را داخل پلاستیک فریزر ریخته و گره بزنید. سپس با وردنه یا وسیله ای سنگین روی بیسکوییت ها بزنید تا پودر شوند. سپس آن را الک کنید.
– پودر ژلاتین حتما باید از دما افتاده باشد، پنیر خامه ای و خامه هم نباید سرد باشند و باید هم دمای محیط باشد.
– پودر ژلاتین را کم کم بریزید و سریع هم بزنید تا مواد لخته نشود.
نوش جان

مطالب مرتبط:
روش تهیه چیز کیک با مغز هلو

روش تهیه چیز کیک آناناس

طرز تهیه چیز کیک ردولوت

روش تهیه چیز کیک ژله انگور

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.