طرز تهیه کیک ساده بدون فر

مواد لازم برای تهیه کیک ساده بدون فر:

تخم مرغ بزرگ: ۴ عدد
شکر: یک لیوان و ۴ قاشق غذاخوری
وانیل: یک قاشق چایخوری
چای داغ غلیظ: نصف لیوان
روغن: نصف لیوان
آرد: دو لیوان معادل ۲۷۰ گرم
پودر کاکائو: دو قاشق غذاخوری سر صاف
بکینگ پودر: دو قاشق چایخوری
دارچین: دو قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ساده بدون فر:

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده ها را در حدی هم بزنید که کف کند. سپس ۴ قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت ۷ تا ۸ دقیقه بزنید تا کاملا پف کند. پف آن باید به حدی باشد که وقتی ظرف را برمی گردانید سفیده ها نریزد. سپس سفیده ها را داخل یخچال بگذارید. در این مرحله شکر و وانیل را به زرده ها اضافه کنید و با همزن بزنید. بعد از ۲ الی ۳ دقیقه چای داغ را دو قاشق، دو قاشق به مخلوط اضافه کنید و هر بار هم بزنید تا شکر کاملا آب شود و مایع کشدار شود. سپس روغن را به مواد اضافه کنید و در حدی هم بزنید که فقط با مواد ترکیب شود.
اگر می خواهید کیک‌تان کاکائویی شود، از هر لیوان آرد دو قاشق غذاخوری سر صاف بردارید و به جای آن دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید. قبل از اضافه کردن آرد، یک قاشق چایخوری بکینگ پودر و یک قاشق چایخوری دارچین به هر لیوان اضافه کنید. سپس آرد را در چهار مرحله روی مواد الک کنید و هر بار با لیستک به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا پف کیک نخوابد. بعد از اینکه آرد را اضافه کردید سفیده ها را از یخچال بیرون بیاورید و در سه مرحله به مواد کیک اضافه کنید. سفیده ها را با لیستک به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا کیک بافت اسفنجی بگیرد.
یک قابلمه به قطر ۳۰ سانتی متر بردارید و روی شعله متوسط گاز به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا داغ شود. سپس کف قالب کیک را با نصف قاشق چایخوری آرد و نصف قاشق چایخوری روغن جامد چرب کنید و دیواره های قالب را به اندازه یک سانتی متر چرب کنید. مواد کیک را در قالبی به قطر ۲۰ و ارتفاع ۶ سانتی متر بریزید و بعد از ۵ دقیقه که قابلمه گرم شد یک کاتر کف قابلمه گذاشته و قالب را روی کاتر قرار دهید. درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و اجازه دهید کیک به مدت یک ساعت زیر حرارت ملایم بپزد. بعد از یک ساعت درب قابلمه را بردارید و با خلال دندان آن را چک کنید، اگر چیزی به خلال دندان نچسبیده باشد کیک آماده است. درب قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه نیمه باز بگذارید تا کیک کمی خنک شود. سپس با چاقو اطراف کیک را برش بزنید و کیک را از قالب در بیاورید و آن را با شکلات داغ و ترافل تزیین کنید.

نکته:
– ظرفی که برای سفیده ها استفاده می کنید باید کاملا خشک و تمیز باشد.
– به جای چای داغ می توانید از آب جوش هم استفاده کنید.
– اضافه کردن چای به زرده ها حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد.
– می توانید پودر کاکائو را حذف کنید.
– درب قابلمه را زودتر از یک ساعت برندارید چون پف کیک می‌خوابد.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر

طرز تهیه کیک لیوانی بدون فر

روش تهیه کیک شکلاتی با رویه نعنا

طرز تهیه کیک شیفون

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. Ziba می‌گوید

    ببخشید میگم ک منظورتون از چای‌ داغ آب جوشه؟
    یا مثلاً میشه روغن نریزیم؟یا ب جای چای آب جوش بریزیم؟

    1. معصومه راستگو می‌گوید

      سلام
      منظور از چای غلیظ، چای پررنگ است.
      بله در قسمت نکته گفته شده است که به جای چای داغ می‌توانید از آب جوش هم استفاده کنید.
      ترجیحا از روغن استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.