طرز تهیه دبل چیز کیک بادام زمینی یخچالی

مواد لازم برای تهیه دبل چیز کیک بادام زمینی یخچالی:

خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
خامه فرم گرفته: ۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای: ۱۵۰ گرم
پودر قند: ۵۰ گرم
کره بادام زمینی: ۱۰۰ گرم
پودر بیسکوییت: ۲۰۰ گرم
کره: ۱۰۰ گرم
پودر ژلاتین: ۱۰ گرم

طرز تهیه دبل چیز کیک بادام زمینی یخچالی:

کره را در ظرفی بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب شود. سپس بیسکوییت را کم کم به آن اضافه کنید و روی شعله کمی تفت دهید. نصف بیسکوئیت را با کره مخلوط کنید، سپس این مخلوط را با باقی مانده بیسکوئیت مخلوط کنید و با دست خوب ورز دهید. یک قالب سیلیکونی بیضی شکل بردارید. یک لایه از بیسکوییت را به قطر نیم سانتی متر تا یک سانتی متر به کف و دیواره های قالب بچسبانید و به مدت نیم ساعت داخل فریزر بگذارید.
حال، شکر و پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. سپس در ظرفی دیگر خامه صبحانه و پنیر خامه ای را اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا به مرحله جوش برسد. بعد مخلوط شکر و پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا ذرات شکر و پودر ژلاتین ذوب شوند.
بعد از اینکه شکر و پودر ژلاتین ذوب شدند خامه فرم گرفته را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا مایع یکدستی حاصل شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و به دو قسمت تقسیم کنید. نیمی از آن ساده باشد و در نیمی دیگر کره بادام زمینی را اضافه کنید و هم بزنید تا کره با مواد یکدست شود.
بعد از اینکه قالب را از فریزر بیرون آوردید، ابتدا مخلوط خامه ساده را بریزید و داخل یخچال بگذارید تا کمی خودش را بگیرد. در لایه آخر مخلوط خامه و کره بادام زمینی را اضافه کنید و به مدت ۲ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از مدت زمان طی شده دسر را از قالب خارج کرده و آن را با خامه فرم گرفته و بادام تزیین کنید.

نکته:
– بهتر است بیسکوئیت را با دست خرد کنید تا طعم آن زیر دندان احساس شود.
– از بیسکوییتی استفاده کنید که طعم خاصی نداشته باشد تا طعم بیسکوییت بر کره بادام زمینی غالب نشود.
– به جای پودر قند می توانید از شکر هم استفاده کنید.
– حتما باید کره خوب داغ شود تا بیسکوییت راحت تر به کره بچسبد.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه چیز کیک انار

روش تهیه چیز کیک آناناس

روش تهیه چیز کیک ژله انگور

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.