طرز تهیه پیراشکی اسفناج

مواد لازم برای خمیر:
تخم مرغ: ۱ عدد
خمیر مایع فوری: ۱ قاشق مرباخوری
شیر: یک سوم لیوان
روغن مایع: ۳ قاشق سوپخوری
نمک: یک سوم قاشق چایخوری
بکینگ پودر: یک سوم قاشق چایخوری
شکر: ۱ قاشق چایخوری
آرد: به مقدار لازم (حدود دو لیوان سرخالی)

مواد داخل پیراشکی اسفناج:

اسفناج: نیم کیلو
تخم مرغ آبپز: ۱ عدد
پیاز داغ: ۱ قاشق سوپخوری
مرغ پخته ریش ریش شده: به مقدار لازم
نمک و فلفل: به مقدار مورد نیاز

راهنمای پخت پیراشکی اسفناج:

ابتدا برای تهیه خمیر، خمیر مایع را داخل کمی آب حل کنید. بقیه مواد به جز آرد را اضافه کنید و مخلوط کنید. بعد کم کم آرد را اضافه کنیذ، تا حدی که خمیر به دست نچسبد. زیاد آرد نریزید چون خمیرسنگین میشود، سعی کنید چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید.
خمیر را به مدت ده دقیقه با کف دست خوب ورز دهید. دست خود را با روغن مایع چرب کنید و خمیر را با دست گرد کنید. بعد آن را داخل کاسه بگذارید و روی آن را پارچه بکشید. سپس آن را در جای گرم به مدت یک ساعت استراحت دهید.
در این فاصله مواد داخل پیراشکی را آماده کنید.
ابتدا اسفناج را پاک کرده و بشویید و بگذارید آب آن گرفته شود. بعد آن را ریز خرد کنید. داخل تابه یک قاشق روغن بریزید و اسفناج را در روغن تفت دهید تا آب اسفناج کشیده شود. بعد پیاز داغ را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. مرغ ریش ریش شده و تخم مرغ آبپز را رنده کرده و به مواد اضافه کنید. نمک و فلفل را هم اضافه کنید. خمیر که آماده شد آن را کمی ورز دهید. روی میز کار آرد بپاشید و خمیر را با وردنه باز کنید و به اندازه دلخواه قالب بزنید. خمیرهای قالب زده را یک ربع استراحت دهید. بعد داخل هر کدام مقداری از مواد داخل پیراشکی بگذارید و خمیر را تا کنید. کناره‌ها را با فشار انگشت به هم بچسبانید.
داخل تابه کوچک روغن بریزید. مقدار روغن باید کمی زیاد باشد تا کاملا یک طرف پیراشکی را بگیرد. پیراشکی‌ها را داخل روغن بگذارید، یک طرف پیراشکی سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگرآن سرخ شود. بعد از سرخ شدن آن را روی حوله کاغذی گذاشته تا روغن اضافه آن گرفته شود.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه پیراشکی ساده

روش پخت پیراشکی سیب زمینی بدون فر

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با خمیر همه کاره

طرز تهیه پیراشکی فیله

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.