ترفندهایی برای رشد سریع مو

مو، بخش جدایی ناپذیر بدن و عامل زیبایی و جذابیت است و اکثر افراد چه زن و چه مرد دوست دارند موهایی سالم، بلند و زیبا داشته باشند. سلامت موها مانند سایر اجزای بدن وابسته به نوع تغذیه‌ای است که دارید. ساختار موها به گونه‌ای است که بیشتر از پروتئین ساخته شده بنابراین برای تقویت ساختار مو باید پروتئین رسانی به موها را تقویت کرده و به بدنتان پروتئین بیشتری برسانید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل پروتئین‌ها، انواع مواد معدنی، املاح و انواع ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین E باشد برای حفظ سلامت موها ضروری است. ما در این مقاله سعی داریم علاوه بر شناخت ترکیبات مو و تقویت آن به معرفی ترفندهایی جهت رشد سریع مو پرداخته و به اختصار به ذکر ۲۰ مورد کاربردی و عملی جهت این کار بپردازیم:

۱- ماساژ پوست سر و ریشه مو با روغن نارگیل خالص
ماساژ پوست سر نه تنها درمان کننده احساسات ناخوشایند بوده بلکه یک عامل آرام‌ بخش است که با تحریک فولیکول‌های ریشه مو منجر به افزایش گردش خون و خونرسانی در موها می‌شود، همچنین رطوبت مورد نیاز ریشه مو را تامین نموده و آن را تقویت می‌کند. روغن نارگیل با داشتن مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری علاوه بر تقویت موها که منجر به رشد سریع مو می‌شود، رطوبت رسانی و آب رسانی به موها را بیشترکرده و موهایی سالم و شفاف را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

۲- نوک گیری مرتب مو
نوک گیری موها با کاهش موخوره سبب افزایش رشد مو می‌شود؛ داشتن یک آرایشگر موی حرفه‌ای که مختص خودتان باشد و نوع و جنس موهایتان را بشناسد بسیار ضروری است. آرایشگر شخصی با شناخت نوع موها و رسیدگی دائم به آن‌ها از جمله نوک گیری‌های مداوم و یا اقدامات زیبایی دیگر مانند ماساژ درمانی پوست سر با انواع روغن‌ها از جمله روغن نارگیل و روغن زیتون فولیکول‌های مو را تحریک کرده و مجبور به فعالیت بیشتری می‌کند؛ در نهایت موهایی زیبا، سالم و پر حجم خواهیدداشت. موخوره عامل عدم رشد مو است؛ یک موی آسیب دیده و پر از موخوره هیچگاه رشد نخواهد کرد پس ضروری است به طور مرتب و در بازه زمانی هر سه ماه یکبار زیر نظر یک آرایشگر موهایتان را موخوره گیری کرده و آن را با انواع روغن‌ها، رطوبت رسانی و تقویت کنید.

۳- عدم استحمام با فاصله کوتاه
زود به زود به حمام نروید؛ حمام رفتن زیاد و شستشوی موها با انواع شامپوهای شیمیایی منجر به نازک شدن تارهای مو و در نهایت آسیب پذیری و شکستگی موها می‌شود و با از دست دادن چربی‌های ضروری، خشک و شکننده‌تر می‌شوند. داشتن یک برنامه منظم جهت استحمام و ماساژ صحیح پوست سر با شامپوهای ترجیحاً گیاهی سبک (شامپو بچه) گردش خون را در محل رشد مو افزایش داده و سبب تحریک سلول‌های پوست سر برای فعالیت بیشتر و در نهایت تقویت و رشد سریع مو شوید.

رشد سریع مو با روغن زیتون
روغن زیتون حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که برای رشد سریع مو لازم و ضروری هستند

۴- شانه نکردن موهای خیس در حمام
از آنجایی که موهای خیس رطوبت داشته و خیسی خود عامل دیگری برای ضعیف‌تر بودن و شکننده‌تر بودن موهاست شما با شانه کردن موهایتان با برس کمر به قتل موهایتان می‌بندید و موها را از ریشه کنده و رشد موها را تا مدت‌ها متوقف می‌سازید. این مورد درست است که شانه کردن موها منجر به تحریک رشد موها می‌شود اما نحوه شانه کردن نیز ضرورت دارد. موهایتان را بیش از ۱۰ دقیقه در روز شانه نکنید؛ تار موها ضعیف بوده و طاقت بُرس‌های عمیق و طولانی را نخواهند داشت یا از ریشه کنده می‌شوند و یا از وسط می‌شکنند؛ در هر دو صورت توقف رشد موها را در پی خواهد داشت.

۵- استفاده از یک مکمل غذایی حاوی بیوتین و مولتی ویتامین‌ها
استفاده از مکمل‌های غذایی و مولتی ویتامین‌هایی که سرشار از انواع مواد معدنی، پروتئین‌ها و ویتامین‌های گروه B هستند به شما این اطمینان را می‌دهند که حتی اگر در طول روز تغذیه مناسبی نداشتید هم در پایان با خوردن مکمل‌ها و ویتامین‌های ضروری این مواد را به بدن برسانید و باعث رشد سریع موهایتان شوید.

۶- خوردن میزان زیادی آب
همانطور که می‌دانید یک فرد بالغ در طول روز باید به میزان حدود ۸ لیوان آب بنوشد و این مقدار آب جهت سلامتی و کسب انرژی‌های لازم در طول روز از جمله سوخت و ساز بدن و سلول‌های آن لازم است. آب همچنین سموم بدن را از بین می‌برد، پس با خوردن آب و رطوبت رسانی و هیدراته کردن بدنتان به خصوص موهایتان، رشد سریع مو را تضمین کنید.

۷- استحمام پوست سر با یک نرم‌کننده مناسب و ملایم
استفاده از یک نرم‌کننده مناسب در کنار شامپویی که ترجیحاً گیاهی و طبیعی باشد کوتیکول‌های مو را تقویت نموده و منجر می‌شود تا موهایتان بهتر رشد کنند. نرم‌کننده‌ها همچنین با حذف حالت وزی و کدری موها و تقویت حس شادابی و صافی به سلامت مو کمک کرده و حجم و درخشش موها را افزایش می‌دهند.

توصیه ضروری: پس از استحمام به هیچ وجه موهایتان را لای حوله نپیچید
پس از استحمام در حالی که موهایتان خیس است هیچگاه آنها را درون یک حوله نپیچید زیرا در این حالت موهایتان بسیار شکننده و ضعیف بوده و با پیچاندن آن در حوله آن‌ها را از ریشه در می‌آورید. به جای این کار برای خشک کردن موهای استحمام شده به صورت ضربه‌ای و آرام حوله را به موها مالیده و بردارید.

رشد سریع مو در یک هفته با قرص
قرص آسپرین گردش خون سلولی در موها را افزایش داده و با افزایش اکسیژن رسانی به پوست سر و ریشه موها منجر به رشد سریع مو می‌شود

۸- ماساژ با روغن گرم
روغنی را انتخاب کنید که نه به بوی آن و نه به ماساژ آن بر روی پوست سر حساسیت نداشته باشید؛ سپس آن را با کمی حرارت جهت تحریک فولیکول‌ها و رشد سریع مو با کف دستتان به کف سر و نوک موهایتان بمالید. جهت این کار می‌توانید از انواع روغن‌ها مانند روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن زیتون و آرگان استفاده کنید. این روغن‌ها در ساختار خود حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های لازم برای رشد سریع مو هستند.

۹- ماساژ پوست سر با سرکه
ترکیب آب و سرکه یک نرم کننده قوی در عین حال طبیعی، سالم و سبک است؛ می‌توانید مقدار ۲ قاشق سرکه را در ۲ لیتر آب حل کرده و پس از استحمام با شامپو، موها را با سرکه و آب شستشو دهید. با این کار خواهید دید که تا چه اندازه سبکی، لطافت و شفافیت به موهایتان بخشیده می‌شود.

۱۰- روغن آرگان طلای مایع
روغن آرگان با قیمت بالایی که دارد به طلای مایع معروف است؛ این روغن هدیه‌ای ناب از دل طبیعت بوده که اگر بتوانید اصل آن را تهیه کنید قطعا تنها با همین یک ترفند موهایی بلند و ابریشمی خواهید داشت. روغن آرگان با ترمیم موهای آسیب دیده و تامین رطوبت لازم فولیکول‌های مو منجر به رشد سریع مو می‌شود.

۱۱- روغن اسطوخودوس یا روغن زیبایی
این روغن که به روغن زیبایی شهرت دارد به صورت ویژه به درمان ریزش مو و آلوپسی مو می‌پردازد؛ این روغن استرس و بی‌خوابی را کاهش داده و منجر به رشد سریع مو می‌شود.

رشد سریع مو با آب پیاز
آب پیاز به دلیل غنی بودن از گوگرد تولید کلاژن را در موها افزایش می‌دهد و موها را محکم، ضخیم و رشد آنها را سریع‌تر خواهد کرد

۱۲- روغن رزماری و ویتامین E
۲ قطره روغن رزماری، ۲ قطره روغن لیمو و ۲ کپسول ویتامین E را به شامپو خود ترجیحاً شامپو بچه اضافه کنید و خوب تکان دهید. از نتیجه این کار شگفت زده خواهید شد ظرف چند هفته متوجه خواهید شد که تاچه اندازه رشد موها را تسریع می‌بخشد.

رشد سریع مو در یک هفته با قرص

۱۳- آسپرین
بله آسپرین! قرص آسپرین گردش خون سلولی در موها را افزایش داده و با افزایش اکسیژن رسانی به پوست سر و ریشه موها به تداوم رشد بیشتر موها و حفظ شادابی و سلامتی موهایتان می‌شود.

۱۴- آب پیاز
مقدار ۴ عدد پیاز را خرد کرده و در آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید بعد از سرد شدن آن را از صافی رد کرده و آب پیاز به دست آمده را در حمام بعد از شامپو زدن روی پوست سر به خوبی ماساژ دهید. آب پیاز غنی از گوگرد بوده که تولید کلاژن را در موها افزایش می‌دهد و موها را محکم، ضخیم و رشد آنها را سریع‌تر خواهد کرد. آب پیاز را می‌توانید تا مدت یک هفته در یخچال نگه دارید.

۱۵- سیاه دانه معجزه گر رشد مو
۴ قاشق سیاه دانه را با ۳ قاشق آب داخل میکسر ریخته و میکس کنید. پس از میکس کردن، ۲ قاشق ژل آلوئه ورا، ۲ قاشق روغن کرچک و ۳ کپسول ویتامین E را باز کرده و به آن اضافه کنید. این مخلوط را نیم ساعت روی ریشه موها گذاشته و بمالید؛ تاثیر بسیار عالی روی تقویت و نرمی موهایتان خواهد داشت.

۱۶- اثر اعجاز انگیز آلوئه ورا
اگر رشد موهایتان کم است و ریزش مو دارید و می‌خواهید موهایتان نرم و ابریشمی شود از این ماسک استفاده کنید. یک برگ آلوئه ورا را برداشته و آن را در میکسر ریخته و میکس کنید و ۲ قاشق شنبلیله را نیز آسیاب کرده و به آن اضافه کنید. ۱ قاشق روغن نارگیل، ۲ قاشق سیاه دانه و ۱ عدد کپسول ویتامین E را به آن اضافه کنید و ماسک را به پوست سر بمالید. آلوئه ورا حاوی آنزیم‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که سلول‌های پوست سر را درمان کرده و باعث تحریک مو جهت رشد سریع مو می‌شود. شنبلیله نیز حاوی پروتئین‌هایی است که موهایتان را تقویت نموده و باعث افزایش رشد موها می‌شود.

رشد سریع مو با عسل
عسل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که با حذف رادیکال‌های آزاد در کف سر، رشد و تحریک سلولی را افزایش می‌دهد

۱۷- هلیله سیاه اکسیر طول عمر و افزایش رشد مو
برای جلوگیری از سفیدی مو یک ساعت قبل از شام پودر هلیله سیاه را در یک لیوان آب ریخته و میل کنید. با این کار به رشد و تحریک فولیکول‌های مو کمک کرده و موهایتان را حجیم‌تر و بلندتر می‌کنید.

۱۸- عسل
اضافه کردن یک قاشق عسل به شامپوی حمام می‌تواند موها را تغذیه نموده و با خاصیت آبرسانی به تقویت فولیکول‌ها و تارهای نازک موهایتان کمک کند. عسل همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده که با حذف رادیکال‌های آزاد در کف سر، رشد و تحریک سلولی را افزایش می‌دهد.

۱۹- ماسک تخم مرغ
از آنجایی که تخم مرغ حاوی تمامی املاح، مواد معدنی، پروتئین‌ها و ویتامین‌های روی، آهن، فسفر و سلنیوم بوده بنابراین یکی از بهترین مواد برای رشد سریع مو نیز محسوب می‌شود. چربی‌های طبیعی موجود در تخم مرغ منجر به تقویت فولیکول‌ها و تارهای موی شده و آن را مرطوب و تغذیه می‌کند. ویتامین‌های E وA ،D موجود در تخم مرغ منجر به کاهش ریزش موها می‌گردد.

۲۰- اسید فولیک
اسید فولیک یا ویتامین ۹B به عنوان بهترین ماده جهت بهبود رشد مو و درمان ریزش مو در جهان شناخته شده است؛ زیرا عامل حمل مواد غذایی، املاح و مواد معدنی در بدن و پوست سر بوده و یک ماده ضروری جهت رشد سریع مو است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.