چطور وسایل گرمایشی را اصولی نصب کنیم؟

با نصب اصولی وسایل گرمایشی پکیج و آبگرمکن عملکرد آنها افزایش خواهد یافت. شاید نصب و راه‎اندازی آنها ساده به نظر برسد، اما باید بدانید نکات ریز و مهمی وجود دارد که حتما باید قبل از استفاده، آنها را رعایت کنید تا هم ایمنی تامین شود و هم دستگاه به درستی کار کند.

توجه به دودکش، لوله‌های گاز و آب،  بررسی اتصالات الکتریکی، توجه به سختی آب، ارتفاع نصب دستگاه از زمین و حتی محل نصب پکیج و آبگرمکن دیواری نکاتی است که باید در زمان نصب و راه‌اندازی آنها، مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل شاید بهتر باشد از خدمات تاسیسات گرمایشی و سرمایشی بهره ببرید، چراکه کارشناسان همواره به نکاتی توجه می‎کنند که ممکن است از دید افراد عادی پنهان بماند.

نصب وسایل گرمایشی

مهم است که وسایل گرمایشی در مکان مناسب مقرر شوند

در حال حاضر می‌توان گفت پکیج‎ها از پرمصرف‌ترین وسایل گرمایشی هستند. آنها دو کار مهم گرمایش آب و محیط منزل را همزمان انجام می‌دهند. برای نصب به فضای زیادی نیاز نخواهند داشت. هزینه سرویس و تعمیر پکیج بالا نیست. در صورتی خرابی، قطعات آن در دسترس خواهد بود. راندمان بالایی دارند. در ساختمان و مجتمع‌های بزرگ، هر واحد می‌تواند به طور مستقل یکی از آنها را داشته باشد. با این حال، اگر محل مناسبی را برای نصب آنها در نظر نگیرید، نمی‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

در اولین قدم توصیه می‌شود که پکیج در محیط باز نصب نشود. بنابراین فضاهای باز مانند حیاط و یا بالکن در اولویت قرار نخواهند داشت. اگر در این زمینه محدودیت دارید بهتر است  برای این وسیله گرمایشی کابینت را در نظر بگیرید. پکیج باید از دیواره‌های اطراف به اندازه ۱۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد. برای راه‌اندازی پکیج به انرژی گاز و برق نیاز دارید. بنابراین محلی را انتخاب کنید که انشعابات گاز و برق در نزدیکی آن وجود داشته باشد. به این ترتیب دیگر نیازی به سیم‌کشی و یا لوله‌کشی گاز نخواهید داشت. حتما می‎دانید که فشار آب در این دستگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین لازم است هنگام نصب به این نکته توجه داشته باشید. همچنین این دستگاه در زمستان، وظیفه گرم کردن رادیاتورها را دارد، پس باید در محلی نصب شوند که با لوله‌کشی آنها مشکلی پیدا نکنید.

سرویس بهداشتی، گاراژ، انبار، راه‌پله و آشپزخانه از مکان‎های مناسبی است که برای نصب وسایل گرمایشی مانند آبگرمکن دیواری و پکیج معرفی شده‌اند. این اماکن محیط بسته بوده و در عین حال دسترسی به آنها به راحتی انجام می‌گیرد.

اگر با مراحل نصب پکیج آشنایی ندارید بهتر است از خدمات سرویس و تعمیر پکیج استفاده کنید. با استفاده از خدمات آنلاین تاسیسات می توانید تعمیرکار پکیج را تنها با یک کلیک در منزل خود داشته باشید.

نصب وسایل گرمایشی

نقش دودکش ها را در نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی دست کم نگیرید

برای خروج گازهای سمی ناشی از سوخت گاز در پکیج، باید از دودکش استفاده کنید تا دود به فضای بیرون هدایت شود. اولین نکته مهم این است که باید برای هر وسیله گازسوز، یک دودکش مجزا در نظر گرفته شود. کمترین ارتفاع لوله دودکش چهار متر در نظر گرفته می‎شود، قطر لوله‌ها نباید به کمتر از ۱۵ سانتیمتر برسد. حداقل طول دودکش ۱۵ متر درنظر گرفته خواهد شد. شما می‎توانید حداکثر از دو عدد زانویی برای این منظور استفاده نمایید. گاهی اوقات با شرایطی مواجه می‌شوید که هیچ خروجی برای دودکش پکیج در فضای منزل در نظر گرفته نشده است، در این صورت باید به سراغ پکیج‌های فن‌دار بروید.

عبور دادن دودکش از سقف کاذب، پنجره و شیشه را فراموش کنید.

دودکش هود، آبگرمکن و پکیج نباید مشترک باشد.

در پکیج‎ها سنسورهایی برای دودکش در نظر گرفته شده است. سالم بودن آنها ایمنی شما را تضمین خواهد کرد. بنابراین مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند. حتی خراب شدن موقت و کوتاه آنها را جدی گرفته و برای رفع مشکل از خدمات تاسیساتی یک مرکز معتبر بهره ببرید.

حتما از اتصالاتی مانند کلاهک H استفاده نمایید، آنها از بازگشت دود و گازهای سمی جلوگیری کرده و از سویی دیگر مانع از لانه‎سازی پرندگان خواهند شد. بازگشت و تجمع گازهای سمی می‎تواند باعث سردرد، سرگیجه، مشکلات تنفسی، خفگی و مرگ شود.

چه محدودیت هایی در نصب و راه اندازی پکیج و آبگرمکن گازی وجود دارد؟

باید بدانید که برای مکان‌های کمتر از ۶۰ متر، استفاده از پکیج توصیه نمی‎شود، چرا که امکان تجمع گازهای سمی وجود دارد. همچنین این وسایل گرمایشی برای احتراق به اکسیژن نیاز دارند که آن را از محیط اطراف خود دریافت خواهند کرد. این امر سبب می‌شود تا در فضاهای کمتر از ۶۰ متر با کمبود اکسیژن مواجه شویم.

نصب و راه‌اندازی پکیج در حمام  و محیط‌های سربسته و مرطوب پیشنهاد نمی‎شود. این امر خط تجمع گازهای سمی را افزایش خواهد داد.

این وسیله گرمایشی را نباید در نزدیکی وسایلی مانند اجاق گاز، سیستم‌های سرمایشی مانند کولر گازی و آبی، یخچال و یا داکت اسپلیت نصب کرد.

نصب وسایل گرمایشی

نکات مهم تاسیسات گازی در نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی گاز سوز

بررسی تاسیسات گازی در نصب و تعمیر آبگرمکن دیواری و پکیج نیز از مهمترین وظایف کارشناسان است.

  •  در قدم اول باید بدانید، لوله‎های گازی که در ارتفاع ۳۰ الی ۴۰ سانتیمتری از سطح زمین قرار دارند، مخصوص آبگرمکن و پکیج‎های زمینی هستند.
  • برای هر وسیله گازسوز، باید یک شیر گاز مجزا در نظر بگیرید. شیر گاز باید در دسترس باشد. اندازه لوله‎های گاز ۲.۵ و یا همان ¾ است.
  • از شلنگ گازهایی استفاده کنید که دارای  دو لایه نخ هستند. طول شلنگ برای گاز شهری حداکثر یک متر و بیست سانتیمتر در نظر گرفته می‎شود. این عدد برای گاز مایع به یک متر و پنجاه سانت خواهد رسید.

استفاده از خدمات تاسیسات آنلاین در نصب وسایل گرمایشی

بهتر است برای نصب پکیج و آبگرمکن از نیروی متخصص کمک بگیرید. شما می توانید با مراجعه به سایت آچارباز از خدمات تاسیسات آنلاین به ویژه خدمات تعمیر و سرویس پکیج و آبگرمکن  استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.