۹ نکته مهم که در راه اندازی رستوران باید رعایت شود

برای راه اندازی یک رستوران خوب اول باید ببینید که چه مقدار می توانید سرمایه گذاری کنید. می خواهید رستوران تان خیلی شیک و با کلاس باشد و در یک منطقه ی خوب از شهر قرار بگیرد یا نه قصد دارید رستورانی معمولی داشته باشید؟ باید حتما به ایده ی تان در مورد منو غذایی توجه کنید. می خواهید رستورانی با چه سبک و ویژگی هایی داشته باشید؟ غذای ایرانی، غذای ایتالیایی، انواع فست فود ها و یا … . باید حتی این هم در نظر بگیرید که ممکن است در ابتدای شروع کار تان و راه اندازی رستوران خیلی در آمد نداشته باشد و شناخته شده نباشید؛ پس باید با در نظر گرفتن نکاتی، رستورانی ایده آل راه اندازی کنید. با تبلیغ و کیفیت خوب غذا های خود رستوران تان را برای مردم اثبات کنید تا بتوانید به در آمدی چشم گیر برسید.

در ابتدا باید مکانی خوب و مناسب انتخاب کنید. مردم به رستوران می روند که علاوه بر سفارش غذا زمانی از روز یا شب خود را در جایی دنج و به یاد ماندنی سپری کنند. پس حتی اگر غذا های رستوران شما بسیار خوشمزه باشد و مکان و فضای رستوران تان خوب و مورد پسند مردم نباشد، بی فایده است. اگر هم دیدید توان مالی و سرمایه خود به قدری نمی باشد که مکانی ایده آل برای رستوران خود در نظر بگیرید، می توانید به یک سرمایه گذار پیشنهاد کار دهید و با او شریک شوید. حتی این هم در نظر بگیری که اگر فضای رستوران شما بسیار کوچک باشد و فضای کافی نداشته باشد، نمی توانید در منوی خود غذا های زیادی داشته باشید. پس برای این که کسب و کارتان بگیرد و موقعیت شغلی شما عالی باشد و در آمد زیادی به دست آورید حتما باید در ابتدا برای راه اندازی رستوران خود تمام نکات مهم را به بهترین حالت ممکن اجرا کنید.

راه اندازی رستوران

اکنون می خواهیم نکاتی طلایی و بسیار مهم برای راه اندازی یک رستوران خوب و ایده آل را به شما بگوییم.

۱. شما باید ایده ی اولیه خودتان را در نظر بگیرید و با توجه به ایده ی اولیه خود امکانات و سرمایه ی اولیه خود را هم در نظر بگیرید. اگر تجربه ای در این کار ندارید حتما باید دوره های آموزشی را پشت سر بگذارید.

۲. بر اساس توانایی های مالی، علاقه مندی، دانش، تخصص خود و با توجه به خواسته ها و علاقه های مردم و شرایط جامعه و مخاطب، نوع رستوران تان را باید مشخص کنید. یعنی براساس غذا های سنتی، دریایی، ایرانی، فرانسوی، ایتالیایی، مکزیکی، کره ای، ژاپنی، هندی، مدیترانه ای، عربی، بین المللی و … باشد.

۳. شما باید یک منوی غذایی بسیار فوق العاده و مبتکرانه که همین باعث افزایش و زیاد شدن در آمد شما می شود، داشته باشید. شما بهتر است در منوی خود غذا های ویژه ی مخصوص سر آشپز رستوران تان را قرار دهید و علاوه بر این که غذا های موجود را معرفی می کنید، پکیج های بسیار فوق العاده و مناسب از لحاظ اقتصادی به مراجعه کنندگان خود پیشنهاد دهید. پس اگر یک منوی فوق العاده و مبتکرانه داشته باشید سبب این می شود تا مشتری های شما دوباره به رستوران شما مراجعه کنند و حتی آن جا را پاتوق خود کنند.

راه اندازی رستوران

۴. باید سر آشپزی ماهر و مجرب برای رستوران خود انتخاب کنید. شما باید اطمینان کامل را داشته باشید که سر آشپزی که مد نظر تان است برای استخدام، بسیار مجرب و حرفه ای است و تمام دوره های آموزشی را پشت سر گذرانده باشد و حتی تجربه و تخصص تهیه در بیشتر غذا ها را دارد. پس انتخاب سر آشپزی ماهر، خودش امتیازی برای رستوران شما به حساب می آید.

۵. برای روز های اول تاسیس رستوران که مراجعه کننده ندارید و یا مراجعه کنندگان کم می باشند، پیش بینی درستی داشته باشید. در ایران معمولا در ماه هایی از سال مانند ماه های رمضان، محرم و صفر تعداد مراجعه کنندگان به رستوران ها کم می شود. پس حتما باید فکری مناسب و ایده آل از نظر اقتصادی بکنید تا ضرر زیادی نبینید.

۶. امورات مالی و حسابداری خود را مکانیزه کنید. جهت مدیریت و حسابداری رستوران و همچنین تصمیم گیری های صحیح بر مبنای اطلاعات درست،از یک نرم افزار رستوران کامل و جامع استفاده نمایید.

۷. باید لوگوی منحصر به فرد یا نشانی ویژه و چشم گیر برای رستوران خود انتخاب کنید. برای تهیه ی این لوگو بهتر است پیش یک گرافیست کار بلد و ماهر مراجعه کنید که اگر مردم لوگوی رستوران شما را در آگهی ها، روز نامه ها، کارت های کسب و کار، وب سایت ها، شبکه های مجازی، کارت های تبلیغ و یا حین تردد از خیابان بر روی بیلبورد ها و یا در مکان هایی دیگر مشاهده کردند، لوگویی به یاد ماندنی و فوق العاده در ذهن خود داشته باشند تا جذب رستوران شما شوند و از مراجعه کنندگان رستوران خودتان شوند. پس بهتر است از طرح ها و ایده های بسیار هیجان انگیز و جذاب استفاده کنید.

راه اندازی رستوران

۸. بهتر است با استفاده از رسانه های اجتماعی یک شبکه ی مجازی مانند اینستاگرام، فیس بوک، یوتویوب، توییتر، تلگرام و از این قبیل برای رستوران خود درست کنید و همیشه در این شبکه در دسترس باشید و به سوال های مردم راجب رستوران تان پاسخ دهید. در این شبکه ی مجازی کسب و کار خود را به نحو احسن، چشمگیر و جذب کننده، تبلیغ کنید و تولید محتوای هیجان انگیزی انجام دهید.

۹. بعد از تاسیس رستوران خود بهتر است روز اول افتتاحیه داشته باشید و مشتری مداری را یاد بگیرید. یعنی طوری صحبت و رفتار کنید که به مشتری ها از لحن مهربان و صمیمانه ی شما احساس خوبی دست دهد و باز هم برای رفتن به رستوران، رستوران شما را انتخاب کنند.

در صورتیکه در بخش تهیه نرم افزار مدیریت رستوران نیاز به راهنمایی داشتید به سایت pishgamansoft.ir مراجعه بفرمایید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.