انواع سقف کاذب و مزایا و معایب هرکدام

سقف کاذب از جمله المان های پرکاربرد معماری در ساختمان های امروزی است. سقف کاذب به روش های مختلف زیر سقف سازه ای و اصلی نصب شده و سبب زیبایی و پوشاندن اقلام تأسیساتی می گردد.

سقف کاذب انواع مختلفی دارد و با توجه به مزایا و معایب هرکدام از سقف کاذب مناسب در فضای مناسب لازم است تا استفاده شود. همچنین برای خرید این المان می بایست به تأمین کنندگان معتبر و با سابقه ای که به فروش سقف کاذب باکیفیت می پردازند، مراجعه کنیم.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب پوششی است که بعد از سقف سازه ای و اصلی ایجاد می شود.

از جمله مزایای سقف کاذب که سبب به کارگیری این نوع سقف در پروژه های عمرانی می شود عبارتند از:

  • پوشاندن تأسیساتی که زیر سقف سازه ای و اصلی قرار دارند.
  • آکوستیک نمودن فضا و تأثیر بر پخش، انتقال و کنترل بر آثار صدای تولید شده.
  • ایجاد فضایی دکوراتیو
  • جلوگیری از هدررفت دما و رطوبت
  • ایجاد زیرساخت و بستر لازم جهت انجام عملیات نورپردازی مناسب

سقف کاذب از المان های پرکاربرد در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری و … است. از جمله ویژگی های سقف کاذب به موارد ذیل می توان اشاره کرد که عبارتند از:

  • سبک بودن سقف کاذب
  • دسترسی آسان به پشت سقف با تعبیه بازشوهای مناسب در سقف
  • عدم آسیب به ساکنین در زمان حوادثی چون زلزله
  • استفاده از بافت و رنگ متفاوت متناسب با دکوراسیون فضای موجود

سقف کاذب انواع مختلفی از جنس و متریال های متفاوت داشته و بر این اساس کاربردهای متفاوتی دارد. از سقف کاذب در محیط هایی چون سالن پذیرایی منزل، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، اتاق خواب، کتابخانه، محیط های اداری و تجاری و … استفاده می شود.

فروش سقف کاذب

انواع سقف کاذب

از انواع سقف کاذب به موارد ذیل می توان اشاره کرد:

سقف کاذب رابیتس: سقف کاذب رابیتس دارای سازه ای از میلگرد و نبشی است و سطوح آن از تورهایی گالوانیزه و پچ تشکیل شده است. با استفاده از رابیتس می توان طرح های قوسی و هندسی را به عنوان سقف کاذب اجرا نمود ولی وزن بالا، محدودیت اجرا در شرایط آب و هوایی و سرعت نصب نسبتاً پایین از معایب رابیتس است.

سقف کاذب دامپا یا گریلیوم: جنس این نوع سقف کاذب از ورق روغنی، گالوانیزه، گالوانیزه رنگی و یا ورق آلومینیوم است. دامپا در انواع ساده، سوراخ دار ریز و درشت به بازار عرضه می شود. از جمله مزایای دامپا قابلیت نصب در فضای باز است اما سقف کاذب دامپا در طول محدودیت داشته و سرعت تولید و نصب پایینی دارند.

سقف کاذب کناف: جنس این نوع سقف کاذب گچی و یا غیر گچی در طرح ها و رنگ ها متفاوت است که توسط پروفیل هایی به سقف سازه ای نصب می شوند. سقف کاذب کناف سرعت بالایی در نصب داشته و بسیار سبک است و هزینه پایینی دارند اما به دلیل عدم مقاومت در برابر آتش و رطوبت در محاطهای مرطوب یا محیط هایی که احتمال حریق در آن وجود دارد بهتر است از نوع خاصی از کناف استفاده شود.

سقف کاذب آلومینیومی: این سقف از تایل های آلومینیومی ساخته شده که برای اتصال به سقف به سپر و بتونه کاری نیاز ندارند.

سقف کاذب آکوستیک: سقف کاذب آکوستیک از متریال چوب، گچ و یا ورق مقوایی فشرده ساخته می شود. در محل هایی نظیر سالن کنفرانس ها که انعکاس صدا در ان ها زیاد است از این نوع سقف کاذب استفاده می شود.

سقف کاذب چوبی: قسمت اصلی این سقف کاذب فولادی و سایر قسمت های آن از چوب ساخته شده است و در محیط های مدرن و دکوراتیو بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

سقف کاذب طلقی: در محیط هایی که نیازمند به عبور نور از سقف کاذب هستیم از سقف کاذب طلقی استفاده می شود.

سقف کاذب شیشه ای: این نوع سقف های کاذب از جنس شیشه سکوریت هستند. اگرچه این نوع از سقف کاذب زیبایی خاصی داشته و نور را از خود عبور می دهد اما به دلیل وزن بالا، هزینه نصب بالا و احتمال رزش در زمان زمین لرزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

سقف کاذب مناسب و باکیفیت

برای خرید سقف کاذب و باکیفیت لازم است از تأمین کنندگانی استفاده کنیم که به فروش سقف کاذب باکیفیت و با قیمت مناسب می پردازند. قیمت انواع سقف های کاذب با توجه به مزایا و معایب آن ها متفاوت است و پیش از خرید لازم است از تأمین کنندگان مختلف استعلام قیمت انجام شود و بعد از تأمین کنندگانی که به فروش سقف کاذب با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت می پردازند، این متریال را خریداری کرد.

بهتر است برای خرید سقف کاذب از کارشناسان معماری و یا متخصصینی که تأمین کنندگان دارند استفاده کنیم تا سقف کاذب تناسب با نیاز و دکوراسیون و طرح موجود خریداری کنیم.

5/5 - (16 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.