روش تهیه ترشی مخلوط خانگی

مواد لازم برای تهیه ترشی مخلوط خانگی:
کلم برگ: ۱ کیلو
فلفل سبز ریز: ۲۵۰ گرم
پیاز ریز: نیم کیلو
خیار: ۱ کیلو
هویج: نیم کیلو
گل کلم: ۱ کیلو
گوجه: ۵ کیلو
سرکه: به مقدار لازم
سس کچاب تند: به مقدار لازم
شلغم شیرازی: نیم کیلو
نمک، ادویه و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی:
ابتدا از یک روز قبل گوجه ها را تمیز شسته، قاچ کنید و داخل یک ظرف پلاستیکی بزرگ بریزید و حسابی با دست چنگ بزنید. سپس کمی نمک به آن افزوده و چند ساعت بگذارید تا کاملا له شود و آب بیندازد. هر چند ساعت یکبار مجددا آن را چنگ بزنید و تا صبح روز بعد بگذارید که همانطور بماند.
فردای آن روز یکبار دیگر گوجه را چنگ زده و درون الک یا توری بریزید و کاملا آب گوجه را از تفاله جدا کرده و درون یک قابلمه بریزید و روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید. هر چند دقیقه یکبار آن را هم بزنید تا کم کم آب آن تبخیر گردد. و یک مایع نسبتا غلیظی به مانند کمی از فرنی شل تر داشته باشید.
طی این فاصله سبزی ها و میوه ها را که تمیز شسته و درون سبد بگذارید تا آب آن کشیده شود. سپس آنها را به دلخواه به اندازه ای که دوست دارید، خرد کرده و درون ظرف مناسب بریزید.
در انتها آب گوجه را که کاملا جا افتاده را با زردچوبه، نمک و کمی ادویه ترشی و مقدار کمی سرکه مخلوط کنید. البته مقداری که زیاد شل نشود.
برای خوشمزه و خوش طعم شدن ترشی، سس تند کچاب را هم افزوده و وقتی یک جوش کامل زد زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا سرد شود سپس روی ترشی ریخته و درب ظرف را محکم ببندید.
مدت زمان جا افتادن این ترشی تقریبا سه هفته می باشد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.