طرز تهیه پای سیب

مواد لازم برای خمیر پای:
آرد سفید: ۵۰۰ گرم
شکر: ۸۰ گرم
نمک: یک‌دوم قاشق چایخوری
آب یخ: ۸ قاشق غذا خوری
کره یا مارگارین: ۳۰۰ گرم

مواد داخل پای:
سیب پوست کنده و رنده شده: ۶ عدد
شکر: یک استکان
پودر دارچین: به میزان لازم

نکته:
نکته ۱: خیلی‌ها می‌گویند که وقتی خمیر پای را از یخچال بیرون می‌آوریم می‌شکند و قابل وردنه زدن نیست چون سفت است. وقتی از یخچال درآوردید دو دقیقه‌ای زمان بدهید تا خمیر یکم نرم شود بعد وردنه بزنید.
نکته ۲: بعد از ریختن مواد پای و تزئین نهایی آن بلافاصله داخل فر نگذارید بلکه دوباره بگذارید داخل یخچال (رویش نایلون بکشید که خشک نشود) تا یک ساعت دیگر بماند و بعد داخل فر بگذارید.
نکته۳: این مقدار خمیر برای درست کردن یک پای معمولی با دیزاین معمولی زیاد است اگر می‌خواهید ساده درست کنید مواد را نصف کنید.

طرز تهیه پای سیب:

آرد را ۳بار الک کنید و با نمک و شکر مخلوط کنید و کره را به قطعات کوچک خرد کرده (کره حتماً باید خنک باشد و بلافاصله بعد از خارج کردن از یخچال استفاده شود) اول با چنگال کمی آرد را به خوردش بدهید و بعد با نوک انگشت تا به‌صورت خرده نان درآید و آب یخ را اضافه کرده و در حد این که خمیری شود با دست ورز دهید (زیاد ورز بدهید خمیر به روغن می‌افتد و درنهایت خمیر بی‌کیفیتی خواهید داشت) خمیر را داخل نایلون فریزر بگذارید و داخل یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید. بعد روی سطح کار که آرد پاشی شده با وردنه باز کنید و داخل قالب پای بگذارید و اضافه‌های خمیر را ببرید و با باقیمانده خمیر اشکال دلخواه را قالب بزنید و بعد از ریختن مایه روی پای را تزئین کنید. حواستان باشد اگر دیدید خمیر شل شد باز آن را کمی بگذارید یخچال تا خنک شود.

مواد داخل پای:
سیب‌ها را پوست بکنید و با رنده درشت رنده کنید و شکر را اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا آب سیب تبخیر شود. در آخر پودر دارچین را اضافه و از روی حرارت بردارید.

مطالب مرتبط:

طرز تهیه پنکیک پفکی

طرز تهیه کرابیه سیب

راهنمای تهیه پان سیب مافینی

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.