طرز تهیه کیک اسفنجی

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی:

تخم مرغ: ۴ عدد
آرد: ۱۸۰ گرم
پودر قند: ۱۵۰ گرم
شیر: ۵ قاشق غذاخوری
روغن: ۵ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
وانیل: یک قاشق چایخوری
نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک اسفنجی:

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده‌ها را با همزن برقی خوب هم بزنید تا فرم بگیرد و سفید شود، به طوری که از ظرف نریزد. سپس پنج قاشق غذاخوری پودر قند را الک کرده و به آن اضافه کنید. با همزن برقی این مخلوط را خوب هم بزنید تا مواد به طور کامل فرم بگیرد. سپس مخلوط را داخل یخچال بگذارید و فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. هم زدن زرده ها را شروع کنید و بعد از چند دقیقه هم زدن، باقی پودر قند و وانیل را الک کرده و به آن اضافه کنید. سپس با همزن آن قدر هم بزنید تا زرده ها به رنگ کرم در بیاید و کش دار شود. حالا کم‌کم روغن و شیر را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

در یک ظرف آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و دو بار آنها را الک کنید، سپس آن را به مخلوط زرده اضافه کنید و با قاشق به شکل دورانی هم بزنید. در آخر سفیده ها را به آن اضافه کنید و به همان حرکت دورانی ادامه دهید. دقت داشته باشید مواد را در یک جهت به مدت یک دقیقه یا بیشتر به هم بزنید به طوری که پف سفیده ها نخوابد و پف کیک خوب باشد.

یک قالب ۲۰ سانتی را با روغن جامد چرب کرده و کمی آرد در آن الک کنید و مواد را داخل آن بریزید. سپس قالب را به مدت ۵۰ دقیقه در فری قرار دهید که قبلا آن را گرم کرده اید. ۲۰ دقیقه آخر کیک را با خلال دندان چک کنید. اگر کیک پخته شده باشد پس از فرو کردن خلال دندان چیزی به آن نمی چسبد.

پس از آماده شدن کیک در فر را ببندید تا کیک به آرامی در فر خنک شود.

کیک ما آماده است

نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کیک۳ دقیقه ای

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر

طرز تهیه کیک خیس پرتقالی با سس کاراملی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.