طرز تهیه مرغ با سس مخصوص

مواد لازم برای تهیه مرغ با سس مخصوص:

مرغ فیله شده: نیم کیلو
روغن کنجد: یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ: یک عدد
آرد ذرت: ۱/۴ پیمانه و دو قاشق غذاخوری
سس سویا: یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس:
روغن کنجد: یک قاشق غذاخوری
سس سویا: ۱/۴ پیمانه
سس فلفل: یک قاشق چایخوری
شکر: دو قاشق غذاخوری
نمک: به میزان لازم
آب مرغ: یک پیمانه
سیر ریز شده: دو حبه
ریشه زنجبیل رنده شده: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ با سس مخصوص:

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و سفیده را به همراه روغن کنجد، سس سویا و آرد ذرت مخلوط کرده و به هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس مرغ را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به سس اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مرغ را به مدت نیم ساعت در ظرف درب بسته قرار دهید و اجازه دهید کمی مرغ طعم دار شود (در صورت تمایل می توانید دو قاشق غذاخوری زعفران آب شده و یک قاشق غذاخوری آبلیمو هم به سس اضافه کنید). مقداری روغن را در تابه ریخته و اجازه دهید کمی گرم شود. سپس مرغ ها را داخل روغن داغ سرخ کنید. بعد از اینکه مرغ را به طور کامل سرخ کردید آن را روی یک توری فلزی یا یک کاغذ روغنی بگذارید تا روغن آن به خوبی گرفته شود. بعد از اینکه روغن مرغ کاملا گرفته شد مرغ ها را داخل سس بگذارید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد. بعد از اینکه مواد داخل مرغ رفت و مرغ پخته شد، مرغ آماده است.
این غذا را می توانید با برنج سرو کنید.

طرز تهیه سس:
یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا گرم شود. سپس زنجبیل و سیر رنده شده را اضافه کرده و مواد را به خوبی تفت دهید (در صورت نداشتن روغن کنجد می توانید از کره استفاده کنید).

همۀ مواد تشکیل دهنده سس را در ظرف جداگانه مخلوط کرده و به مخلوط سیر و زنجبیل اضافه کنید. یک عدد زرده تخم مرغ را داخل مواد ریخته و مواد را زیر حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا مواد غلیظ شود اما مراقب باشید که مواد ته نگیرد و مرتب مواد سس را هم بزنید. بعد از اینکه سس به غلظت مناسب رسید زیر حرارت را خاموش کنید.

نکته:
می توانید مرغ را دو ساعت در آب پیاز، زعفران، فلفل دلمه و آبلیمو استراحت داده و بقیه مراحل را انجام دهید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه ران مرغ تند تندوری (غذای هندی)

طرز تهیه مرغ پنجابی؛ غذای هندی

طرز تهیه خوراک مرغ ایتالیایی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.