طرز تهیه بیف استروگانف روسی

بیف استروگانف یک غذای اصالتاٌ روسی است که مواد اولیه آن شامل تکه های فیله گوشت، خامه و قارچ است. برخی بیف استراگانف را بدون خامه با سس سفید (سس بشامل) هم درست می کنند. اما طعم آن با خامه پر چرب بسیار خوشمزه تر و البته پر کالری تر است. با ما عمراه باشید تا طرز تهیه این غذای خوشمزه را بیان کنیم:

مواد لازم برای ۶ نفر:
راسته گوساله فیله: یک کیلو
پیاز متوسط: ۲ عدد
سیب زمینی متوسط: ۲ عدد
آرد سفید گندم: ۲ قاشق غذاخوری
جوز هندی: یک قاشق چایخوری
کره: ۵۰ گرم
قارچ دکمه ای: ۲۵۰ گرم
روغن: ۵۰ میلی لیتر
شیر: یک پیمانه
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
خامه: ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم

طرز تهیه بیف استروگانف:

ابتدا پیاز و قارچ را به صورت هلالی خرد کنید و کنار بگذارید. سپس گوشت ها را به صورت خلالی خرد کنید (باید برش ها به صورت طولی انجام شود یعنی طول گوشت ۵ تا۶ سانتی متر شود، اگر در خرد کردن گوشت تبحر ندارید می توانید گوشت را ورق کرده و برش بزنید قطر گوشت باید نیم تا یک سانتی متر و طول آن پنج تا شش سانتی متر باشد)

ابتدا در تابه ای که از قبل کمی گرم شده است کمی روغن بریزید و قارچ را به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که باید قارچ را با حرارت بالا سرخ کنید چون اگر حرارت گاز پایین باشد قارچ ها آب افتاده و سیاه می شوند. سپس در ظرفی بزرگتر پیازها را بریزید و با روغن سرخ کنید تا کمی نرم شوند (احتیاجی نیست که پیازها کاملا طلایی شود فقط کافی است کمی نرم شوند). سپس گوشت را اضافه کنید و بلافاصله جوز هندی را به آن بیفزایید (اضافه کردن جوز هندی برای جلوگیری از بوی گوشت است). در این مابین قارچ ها را هم بزنید تا سرخ شود سپس گوشت ها را با پیاز هم بزنید. سپس کمی فلفل اضافه کنید و بگذارید تا گوشت با پیاز تفت بخورد بعد سیب زمینی ها را خلالی نازک کنید و در روغن سرخ کنید (سیب زمینی ها را داخل آب سرد قرار دهید تا نشاسته سیب زمینی کامل گرفته شود).

بعد از سرخ شدن گوشت با پیاز قارچ ها را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا طعم قارچ به خورد پیاز و گوشت برود (تا جایی که امکان دارد گوشت را در حرارت بالا تفت دهید چون هم باعث آب نیفتادن گوشت می شود، هم باعث زودتر پخته شدن و نرم شدن گوشت می شود). سپس کره را اضافه کنید و در حینی که کره در حال آب شدن هست آرد را اضافه کنید و اجازه دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر را به مواد اضافه کرده و زیر حرارت را کم کنید. سپس نمک را بریزید و اجازه دهید به مدت دو تا سه دقیقه مواد با شیر پخته شود.

بعد از اینکه مواد کاملا با هم مخلوط شد و سس مواد آماده شد، خامه را اضافه کنید (اگر مایل نیستید و نمی‌خواهید غذا خامه داشته باشد می توانید از خامه به عنوان تزیین استفاده کنید).

مطالب مرتبط:
طرز تهیه سالاد الویه روسی؛ یک غذای کامل

طرز تهیه برگر ایتالیایی بادمجان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.