طرز تهیه پاناکوتا انار

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا انار:

خامه صبحانه: یک پاکت
شیر: ۳ لیوان
پودر ژلاتین: ۸ قاشق مرباخوری یا ۴ قاشق غذاخوری
وانیل: نوک قاشق مرباخوری
انار دان شده: یک عدد برای تزیین
ژله انار: یک بسته

طرز تهیه پاناکوتا انار:

ابتدا پودر ژله انار را طبق دستور روی پاکت درست کرده و کنار بگذارید. سپس ظرفی را روی اجاق گذاشته و شیر و شکر را با هم مخلوط کنید، به حدی که شکر آب شود و شیر کمی گرم شود، دقت داشته باشید که شیر نباید به مرحله جوش برسد. در برخی دستورالعمل ها زرده تخم مرغ هم وجود دارد ولی چون تخم مرغ حالت خامی دارد و با ذائقه برخی افراد سازگار نیست، در این دستور العمل تخم مرغ را حذف می کنیم. سپس وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. می توانید مقدار شکر و پودر ژلاتین را کم کنید و پودر ژله انار را آماده کنید و داخل مواد شیر بریزید.
هنگامی که شیر گرم شد و شکر آب شد خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید تا مایع یکدستی حاصل شود (احتیاجی به خامه قنادی یا خامه فرم گرفته نیست چون خامه قنادی شیرین شده است و ما در این ترکیب از شکر استفاده کرده ایم). سپس پودر ژلاتین را اضافه کنید و بعد از یکدست شدن زیر حرارت را خاموش کنید. حالا اجازه دهید که مواد خنک شود.
سپس کف قالب را کمی چرب کرده نیمی از مواد پاناکوتا را داخل قالب بریزیذ و در یخچال بگذارید تا کمی خودش را بگیرد. بعد ژله انار و دانه های انار را اضافه کنید. بعد از اینکه ژله انار بسته شد باقی مواد پاناکوتا را در قالب بریزید و به مدت دو الی سه ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملاً خودش را بگیرد.
اگر قالب فلزی بود برای بیرون آوردن قالب آن را روی حرارت آب گرم بگیرید و کمی تکان دهید. بعد از اینکه مطمئن شدید پاناکوتا از ته قالب جدا شده است آن را برگردانید و دوباره برای اینکه کمی دیگر خود را بگیرد داخل یخچال بگذارید.
قالب های سیلیکونی به دلیل نرم بودن و قابل انعطاف بودن راحت تر از قالب خارج می شوند ولی ممکن است هنگام بیرون آوردن از قالب کمی آب روی آن مشاهده کنید. در این صورت آن را با دستمال خشک کنید و روی پاناکوتا را با دانه های انار تزیین کنید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه آبنبات چوبی انار

طرز تهیه دسر کرم نارنگی

طرز تهیه دسر یاقوتی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.