طرز تهیه کاپ کیک کاکائویی

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک کاکائویی:

آرد: ۳۱۵ گرم
پودر کاکائو: ۴۵ گرم
آب جوش: ۱/۴ پیمانه
شکر: ۳۳۸ گرم
روغن: یک پیمانه
تخم مرغ: ۴ عدد
وانیل: نوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: دو قاشق مرباخوری
خامه: ۲۰۰ گرم
آب لیمو ترش: یک قاشق غذاخوری
ظرف کاپ کیک: به میزان لازم

طرز تهیه کاپ کیک کاکائویی:

ابتدا تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و هم بزنید (برای اینکه کاپ کیک نرم و لطیفی داشته باشید و پف آن خوب باشد بهتر است هر تخم مرغ را جدا بشکنید و با همزن بزنید و سپس تخم مرغ بعدی را اضافه کنید). تخم مرغ ها را به حدی بزنید که رنگ تخم مرغ ها کرم رنگ شود. سپس وانیل را اضافه کنید و با همزن مواد را هم بزنید. حالا شکر را اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید تا رنگ مواد کرم رنگ و کشدار شود. سپس روغن و خامه را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

در ظرفی دیگر بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. سپس پودر کاکائو را با آب جوش مخلوط کنید و به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید (اگر به طعم کاکائو علاقه ای ندارید، می توانید به جای کاکائو از ۴۵ گرم آرد استفاده کنید). سپس با همزن مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. حالا آبلیمو را اضافه کنید و باز هم بزنید. بعد آرد را در دو مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند. بعد از اینکه مواد یکدست شد مخلوط را داخل ظرف مخصوص کاپ کیک بریزید. دقت داشته باشید که باید۲/۳ ظرف را پر کنید ۱/۳ ظرف به دلیل پف کاپ کیک باید خالی باشد. سپس آن را در فری قرار دهید که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است.

اگر ظرف کاپ کیک و فر ندارید می توانید از فنجان استفاده کنید. فنجان ها را داخل قابلمه بگذارید و به اندازه نصف فنجان ها مواد بریزید. سپس روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد. فقط درب قابلمه را با دم کن ببندید تا آب حاصل از بخار قابلمه روی کاپ کیک ها نریزد و کاپ کیک ها خمیری شوند.

نکات:
– برای اینکه عطر وانیل بیشتر شود بهتر است وانیل را داخل تخم مرغ ها بزنید.
– می توانید به جای خامه صبحانه از خامه قنادی هم استفاده کنید ولی چون خامه قنادی کمی شیرینی دارد بهتر است حدود یک قاشق از شکر را کم کنید.
– می توانید به جای روغن از کره هم استفاده کنید، البته احتیاجی نیست کره را آب کنید همین که به دمای محیط برسد کافی است.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کیک اسفنجی

طرز تهیه کیک خرمالو با استروسل دارچین و گردو

طرز تهیه کیک خیس پرتقالی با سس کاراملی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.