طرز تهیه تی‌تاپ خانگی

مواد لازم برای تهیه تی‌تاب خانگی:

آرد: یک و ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ: ۴ عدد
شیر: ۱/۲ پیمانه
شکر: یک پیمانه
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری

مواد میانی:
پودر کاکائو: دو قاشق غذاخوری
شکر: یک پیمانه سر خالی

طرز تهیه تی‌تاپ خانگی:

فر را با درجه ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید تا گرم شود. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. سپس آن ها را سه بار الک کنید و کنار بگذارید. تخم مرغ، شکر و وانیل را در ظرفی بریزید و با همزن خوب بزنید تا کرم رنگ شود. سپس روغن و شیر را آرام آرام به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله به مایع کیک اضافه کنید و هر بار با لیستک هم بزنید. در ظرفی دیگر شکر و کاکائو را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. کف یک قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید، بهتر است ظرف مستطیلی (۳۰×۲۰) را انتخاب کنید. یک لایه نازک از مواد کیک را داخل قالب بریزید و در فری قرار دهید که از قبل گرم شده است. اجازه دهید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بماند تا بپزد. (پختن کیک را حتما چک کنید گاهی حرارت فرها با هم فرق میکند، ممکن است بعضی فرها برای پخت کیک به زمان کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشند.)

کیک را از فر بیرون بیاورید و از مخلوط پودر کاکائو و شکر به طور یکنواخت روی کیک بریزید و دوباره کیک را داخل فر بگذارید. این بار حرارت پایین را خاموش کنید و فقط گریل را روشن کنید تا شکر کاراملی یا آب شود. بعد از ۴ الی ۵ دقیقه یا بعد از اینکه شکرها آب شدند کیک را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. سپس دوباره یک لایه نازک از مایع کیک را در قالب بریزید و دوباره داخل فر قرار دهید تا لایه رویی آن بپزد. در این مرحله هم فقط گریل را روشن کنید. بعداز پخت لایه بالایی قالب را در بیاورید و مقداری از مخلوط شکر و پودر کاکائو را روی کیک به طور یکسان پخش کنید تا حالت کاراملی پیدا کند. به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد کیک تمام شود.

وقتی لایه آخر پخته شد، کیک را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید خنک شود. بعد از اینکه کیک خنک شد، آن را به شکل دلخواه برش بزنید. می توانید قبل از برش زدن کیک کمی شکلات آب شده روی آن بریزید.

نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کرم کیک توت فرنگی

طرز تهیه کیک زرشک

طرز تهیه کیک باقلوا

طرز تهیه کیک شکلاتی زردآلو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.