طرز تهیه دسر گرم هندی

مواد لازم برای تهیه دسر گرم هندی:

کره: ۷۰ گرم
رشته سویان یا شعریه: ۱۰۰ گرم
خلال پسته: ۲ قاشق سوپخوری
خلال بادام: ۲ قاشق سوپخوری
عسل: ۲ قاشق سوپخوری
شکر: ۱/۲ پیمانه
زعفران دم کرده: یک قاشق سوپخوری
پودر هل: یک قاشق چایخوری
شیر: یک لیتر

طرز تهیه دسر گرم هندی:

ابتدا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و کره را داخل آن ذوب کنید. سپس رشته ها را به کره اضافه کنید و با هم تفت دهید (رشته ها را به اندازه ۵ سانتی خرد کنید). حالا ۲ قاشق بادام و ۲ قاشق پسته به آن اضافه کنید. شکر و عسل را با هم مخلوط کرده و به این مخلوط اضافه کنید. آن ها را به مدت ۲ الی۳ دقیقه تفت دهید، به حدی که مواد با هم مخلوط شوند (برای اینکه عسل راحت از ظرف خارج شود می توانید کف ظرف را با کمی روغن چرب کنید، این کار باعث می شود عسل به راحتی از ظرف خارج شود). بعد از اینکه مواد با هم مخلوط شدند شیر و زعفران را اضافه کنید و در مرحله آخر پودر هل را اضافه کنید. دسر را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتبا هم بزنید. اگر حرارت شعله زیاد باشد، شیر سریع تبخیر شده و باعث غلظت دسر می شود. در این صورت دوباره باید به دسر شیر اضافه کنید. زمانی که دسر به جوش آمد، آن را هم بزنید تا غلظت آن مثل سوپ شود. سپس زیر آن را خاموش کرده و بگذارید تا کمی خنک شود.

نکته:
– بهتر است این دسر را گرم سرو کنید، البته می‌توانید آن را داخل یخچال بگذارید و سرد هم سرو کنید ولی بعد از بیرون آوردن بهتر است با کمی شیر ولرم مصرف شود.
– این دسر برای ماه رمضان بسیار مناسب است.
– برای داخل دسر می توانید از خامه هم استفاده کنید ولی چون دسر کمی رژیمی می باشد، بهتر است خامه را حذف کنید. اما می توانید خامه را با شیر مخلوط کرده و داخل قابلمه بریزید.
– از زعفران برای خوش رنگ شدن دسر استفاده می شود، اگر زعفران در دسترس نبود مشکلی پیش نمی آید.

نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه دسر هندوانه‌ای

طرز تهیه دسر لیمو

طرز تهیه دسر یاقوتی

طرز تهیه دسر مگنولیا

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.