طرز تهیه دسر هندوانه‌ای

دسر هندوانه‌ای یکی از دسرهای محبوبی است که در جشن ها و مهمانی ها سرو می شود. این دسر را می توانید داخل لیوان یا هر ظرف دیگری درست کنید. دسر هندوانه‌ای از سه لایه تشکیل است و بسیار زیبا می باشد.

مواد لازم برای تهیه دسر هندوانه‌ای:

بیسکوییت خرد شده: یک پیمانه
کره آب شده: ۲۰۰ گرم
هندوانه خرد شده: نصف هندوانه متوسط
نشاسته ذرت: ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
شکر: ۴ الی ۵ قاشق غذاخوری
گلاب: به میزان لازم
خامه قنادی: ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم
وانیل: به میزان لازم
پنیر خامه‌ای: ۱۰۰ گرم
شکلات چیپسی: به میزان لازم
نعناع: چند شاخه
پوست لیموی رنده شده: به میزان لازم

طرز تهیه دسر هندوانه‌ای:

ابتدا بیسکوییت خرد شده را در ظرفی بریزید و کره آب شده را به آن اضافه کنید. سپس مخلوط بیسکوییت و کره را داخل قالب ها به عنوان لایه اول بریزید و کمی با ته قاشق آن را سفت کنید. سپس آن را داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد (مقدار بیسکوئیت هر لیوان به اندازه قالب بستگی دارد).

برای درست کردن لایه میانی ابتدا آب هندوانه را بگیرید، این کار را با مخلوط کن انجام دهید. سپس تفاله هندوانه را جدا کنید تا آب هندوانه کاملا شفاف و صاف شود. حالا دو الی سه قاشق غذاخوری از آب هندوانه را داخل نشاسته ذرت بریزید و آن را هم بزنید (نشاسته ذرت را حتما باید با مایعات سرد مخلوط کنید). مخلوط نشاسته ذرت و هندوانه را خوب مخلوط کنید تا هیچ گلوله ای از نشاسته ذرت باقی نماند. سپس آن را کنار بگذارید.

آب هندوانه را روی حرارت زیاد گذاشته و شکر، پوست لیموی رنده شده و گلاب را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا آب شود. سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید. بعد از اینکه مواد جوش آمد زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید مواد کمی غلیظ شود. اگر احساس کردید روی مخلوط کف گرفته آن را از روی حرارت بردارید تا کف آن بخوابد. سپس دوباره روی حرارت بگذارید و بعد از ۲ الی۳ دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود. البته هر چند ثانیه مواد را هم بزنید تا مواد رویه نبندد.

بعد از اینکه مواد کمی خنک شد قالب ها را از داخل یخچال خارج کرده و مخلوط را داخل قالب ها بریزید و به مدت یک الی دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد.

برای قسمت روی آن ابتدا در ظرفی خامه قنادی، وانیل و پنیر خامه‌ای را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا فرم بگیرد. سپس آنها را داخل قیفی بریزید که سر آن را ماسوره ستاره زده اید. حالا قسمت میانی را با مخلوط خامه و پنیر پر کنید و برای تزیین از شکلات چیپسی و نعناع استفاده کنید.

نکات:
– دقت داشته باشید که بیسکوییت را زیاد پودر نکنید.

– قبل از اینکه کره را داخل بیسکوئیت بریزد بگذارید کمی سرد شود، چون اگر کره داغ باشد بیسکوییت حالت خمیری پیدا می کند.

– چون داخل هندوانه نشاسته ذرت ریخته اید ممکن است رنگ آن صورتی شود، اگر این رنگ مورد علاقه شما نبود از رنگ خوراکی استفاده کنید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه پف پفی هندوانه‌ای

طرز تهیه مارشمالو هندوانه‌ای

طرز تهیه کیک چوبی هندوانه‌ای

طرز تهیه پوست هندوانه شکری

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.