طرز تهیه کیک چوبی هندوانه‌ای

مواد لازم برای تهیه کیک چوبی هندوانه‌ای:

تخم مرغ: یک عدد
شکر: یک چهارم پیمانه
وانیل: یک سوم قاشق چایخوری
رنگ ژله‌ای قرمز: کمی
روغن مایع: یک‌چهارم پیمانه
شیر: یک پنجم پیمانه
آرد: نصف پیمانه
بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
خامه صبحانه: پنجاه گرم
شکلات سفید: صد گرم

نکته:
نکته۱:برای پایه از کیک ساده که خودتان درست می‌کنید یا کیک‌های آماده هم می‌توانید استفاده کنید.
نکته۲: پایه کیک چوبی هندوانه‌ای کیک است و برای منسجم کردن این کیک می‌توانید از هر ماده غلیظ و شیرینی مثل شیر عسلی، مارمالاد و شکلات ذوب شده استفاده کنید. البته اصلش این است که با خامه شیرین شده مخلوط شود.
نکته۳: می‌توانید توپک‌ها را در شکلات آب شده نزنید و برای رویش از پودر پسته یا نارگیل یا شکلات رنده شده یا پودر کاکائو یا…. استفاده کنید.
نکته۴: می‌توانید به جای چوب مخصوص شکلات از سیخ چوبی استفاده کنید یا کلاً روی چوب نگذارید و داخل کپسول‌های کوچک بگذارید که دیگر اسمش ترافل می‌شود.

طرز تهیه کیک چوبی هندوانه‌ای:

تخم مرغ را با شکر و وانیل پنج دقیقه با همزن بزنید و دو قطره رنگ ژله‌ای قرمز به آن اضافه کنید، سپس روغن مایع را اضافه کنید و یک دقیقه بزنید. بعد شیر را اضافه و خوب مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و روی مواد الک و با همزن دستی مخلوط کنید و در فر ۱۸۰ درجه بپزید، بعد بگذارید کاملاً سرد شود. خامه صبحانه را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. حالا کیک را با دست پودرش کنید و کم کم خامه را با آن مخلوط کنید، باید سفت باشد و در دمای محیط وا نرود، پس خیلی خامه اضافه نکنید. بعد کمی تخم خرفه یا تخم شربتی یا شکلات سیاه خرد شده به آن اضافه کنید. حالا نیم ساعت بگذارید یخچال تا کمی سفت شود. بعد توپ‌هایی اندازه گردو کوچک از آن درست کنید و داخل سینی بچینید و دوساعتی بگذارید داخل یخچال تا سفت شود. بعد شکلات سفید به علاوه دو قاشق غذاخوری روغن مایع را به روش بن ماری آب کنید و نوک خلال دندان رنگ سبز خوراکی به آن بزنید. حالا سر چوب شکلات را کمی در شکلات آب شده بزنید و در پاپ کیک‌ها فرو کنید تا چوب در پاپ کیک فیکس شود. سپس پاپ کیک را در شکلات آب شده بزنید و اجازه بدهید شکلات اضافه‌اش بریزد و بعد در یونولیت یا اسفنج خشک فرو کنید و در یخچال بگذارید تا کاملاً سفت شود. بعد با قلم مو و رنگ سبز خوراکی رویش خطوطی بکشید که شبیه پوست هندوانه شود.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کاپ کیک کدوتنبل با کرم دارچین

طرز تهیه کیک باقلوا

طرز تهیه کیک حلزونی

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.