طرز تهیه فطایر گوشت و قارچ

مواد لازم خمیر:
آرد: ٣ پیمانه
ماست سون: ١٨٠ گرم
روغن مایع یا زیتون: ١/٣ پیمانه
مایه خمیر: ١ قاشق سوپخوری
شکر: ١ قاشق سوپخوری
بکینگ پودر: ١ قاشق سوپخوری
نمک: ١ قاشق چایخوری
آب ولرم: به اندازه لازم (حدود ١ پیمانه)

براى رومال:
زرده تخم مرغ: یک عدد
زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم

مواد میانى:
گوشت چرخ کرده: به میزان لازم
قارچ ورقه‌ای خرد شده: به میزان لازم
فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده: به میزان لازم
پنیر موزارلا: به میزان لازم

دستور تهیه فطایر گوشت و قارچ:

ابتدا مایه خمیر را با ١/۴ پیمانه از آب ولرم و شکر عمل آورید.
آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و ٢ الى ٣ بار الک کنید و بعد روغن و ماستِ به دماى محیط رسیده را به مواد اضافه و ویسک کنید.
بعد مایه خمیر عمل آمده را اضافه کرده و بعد کم کم از آب ولرم به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید تا یک خمیر لطیفى بدست آید که به دست نچسبد.
خمیر را خوب ورز دهید و در ظرفى قرار دهید که کف آن کمى روغن ریخته یا آرد پاشی کرده‌اید. بعد روى آن سلفون بکشید و در محیط آشپزخانه استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.
بعد هواى اضافى خمیر را گرفته و دوباره ورز دهید تا خمیر یکدستى بدست آید.
از خمیر چانه‌هایی به اندازه یه نارنگى کوچک بگیرید. حالا با دست خمیر را باز کرده و از مواد میانى داخل خمیر قرار داده و روی مواد کمی پنیر بریزید. سپس مثل پیراشکى دو لبه خمیر را به هم وصل کرده و از قسمتى که خمیر را بهم وصل کردید داخل سینى قرار دهید.
روى سینى فر را با دستمال پوشانده و دوباره خمیرها را ١٠ الى ١۵ دقیقه استراحت دهید. حالا با مخلوط زرده، شیر و زعفران رومال کرده و بعد کنجد بپاشید. بعد آن را در فر داغ ٢٠٠ درجه به مدت ١٠ دقیقه قرار دهید. سپس حرارت فر را به ١٧٠ الى ١٨٠ رسانده و ١٠ دقیقه (تا زمانى که روى نان طلایی شود) داخل فر قرار دهید.

طرز تهیه مواد میانی:
تمام مواد به غیر از پنیر پیتزا را داخل تابه‌ای ریخته و خوب تفت دهید تا سرخ شود. سپس کمی ادویه اضافه کرده و زیر حرارت را خاموش کرده تا خنک شود.
نوش جان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مطالب مرتبط:
طرز تهیه پیراشکی گوشت

طرز تهیه لقمه گوشت

طرز تهیه بورک گوشت و سبزیجات

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام .ببخشید این مال چند نفره؟؟

  2. ناشناس می‌گوید

    سلام .ببخشید این دستور غذامال چند نفره؟؟

    1. معصومه راستگو می‌گوید

      سلام
      این غذا برای ۴ نفر مناسب است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.