طرز تهیه کوکو دال عدس

مواد لازم برای ۳ نفر:

دال عدس: یک دوم پیمانه
سیب‌زمینی کوچک: ۲ عدد
هویج متوسط: یک عدد
پیاز: یک عدد
سیر: یک حبه
تخم مرغ: ۲ عدد
نمک، فلفل، دارچین، زنجبیل، روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو دال عدس:

دال عدس را شسته و با مقداری آب روی شعله قرار دهید تا بپزد و نرم شود. سیب‌زمینی‌ها را هم شسته و آبپز کنید. هویج و پیاز و سیر را رنده کنید.

دال عدس پخته را آبکش کنید به همراه سیب زمینی‌های پخته به بقیه مواد اضافه کنید و نمک و ادویه جات دلخواه و تخم مرغ‌ها را نیز اضافه کنید و همه مواد را با بلندر میکس کنید تا مایه یکدستی حاصل شود. (می توانید از بلندر استفاده نکنید، سیب زمینی را رنده کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا همه مواد در مایه کتلت مشخص باشند و کاملاً له و میکس نشوند.)

چنانچه مواد شل بود می‌توانید از یکی دو قاشق آرد یا آرد نخودچی جهت انسجام مواد استفاده کنید و چنانچه نیاز بود از یک تخم مرغ دیگر استفاده کنید.

مقداری روغن در تابه بریزید و اجازه دهید داغ شود. مایه کوکو را با کمک قاشق در تابه بریزید و فرم دهید و با شعله ملایم صبر کنید یک سمت بپزد و طلایی شود سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

می‌توانید از رینگ‌های فلزی مخصوص کوکو و کتلت استفاده کنید، رینگ را در تابه و روغن قرار دهید تا داغ و چرب شود سپس مایه کوکو را در آن بریزید و کمی صبر کنید تا خودش را بگیرد سپس به آرامی رینگ را خارج کنید و زمان دهید تا بپزد و برشته شود. کوکوی شما آماده سرو با نان و گوجه و خیارشور است.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کوکو سیرابیج

طرز تهیه کوکو سویا

طرز تهیه کوکو کلم بروکلی در فر

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.