طرز تهیه کاپ کیک انار

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک انار:

آرد گندم: ۱۸۵ گرم
آرد برنج: ۶۰ گرم
کره: ۱۸۵ گرم
شیر: ۳ قاشق غذاخوری
وانیل: ۲ قاشق چایخوری
شکر: ۲۵۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
خاک قند: ۵۰ گرم
انار: ۲ عدد
پنیر خامه ای: ۱۵۰ گرم

طرز تهیه کاپ کیک انار:

ابتدا شکر و کره را با هم مخلوط کنید و با همزن خوب بزنید تا بافت کره باز شود. بعد از اینکه شکر و کره خوب با هم مخلوط شدند تخم مرغ ها را یکی یکی به آن اضافه کنید. هم زدن مواد را تا جایی ادامه دهید که رنگ مواد تغییر کند و به رنگ کرم در بیاید. در انتها باید مایع یکدستی ایجاد شود. سپس آرد برنج و وانیل را به مواد اضافه کنید و خوب با همزن بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. بعد از اینکه آرد و وانیل با مواد مخلوط شدند ۴ قاشق شیر به آن اضافه کنید. دوباره همزن را روشن کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. دقت داشته باشید چون بیشتر مواد خشک است و امکان دارد به دیواره ها بچسبد هر چند لحظه یک بار دور تا دور ظرف را تمیز کنید و مواد چسبیده را داخل ظرف بریزید.
بعد از اینکه مواد با هم ترکیب شدند، آرد گندم را اضافه کنید. ابتدا از دور کند همزن استفاده کنید و بعد از اینکه آرد گندم با مواد ترکیب شد از دور تند همزن استفاده کنید. در انتهای کار باید یک مایع کشدار و چسبنده داشته باشید. مواد را داخل قالب های کاپ کیک بریزید به حدی که ۱/۳ ظرف را بگیرد، بقیه فضای خالی قالب ها برای پف کردن کاپ کیک ها است. سپس مواد را در طبقه پایینی فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید و اجازه دهید تا کاپ کیک ها به مدت ۳۵ دقیقه در فر بپزند. بعد از ۳۵ دقیقه آن ها را از داخل فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا در دمای محیط خنک شوند.

طرز تهیه مواد رویه کاپ کیک:

ابتدا پنیر خامه ای کم نمک را با پودر قند مخلوط کنید و با قاشق آن را باز کنید. آنقدر با قاشق هم بزنید که پنیر خامه ای و پودر قند با هم ترکیب شوند و کرم یکدستی حاصل شود. سپس آن را داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از اینکه کاپ کیک ها خنک شدند، مواد رویه را از یخچال بیرون آوردید و کیک ها را تزیین کنید.

دسر آماده سرو است.

نکته:
– قسمت روی کاپ کیک ها را از مخلوط پنیر و پودر قند جدا کنید.
– کاپ کیک ها را داخل انار دان شده بریزید زیرا دانه های انار موثر عمل می کنند.

نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کاپ کیک کاکائویی

طرز تهیه کاپ کیک کدوتنبل با کرم دارچین

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی با رویه مخصوص وانیلی

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.