طرز تهیه شنیسل مرغ

مواد لازم برای تهیه شنیسل مرغ:

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۲ عدد
تخم مرغ: یک عدد
آرد سفید: ۱۰۰ گرم
آرد سوخاری: ۱۵۰ گرم
زعفران دم کرده: یک قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنی: ۲۰۰ میلی لیتر
پودر سیر: به میزان لازم
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه شنیسل مرغ:

ابتدا سینه مرغ را از وسط به حالت فیله برش بزنید و با پهنای چاقو چند ضربه به آن وارد کنید تا تمام قطر گوشت یکنواخت شود. سپس آن را با نمک، فلفل و پودر سیر طعم دار کنید و بگذارید به مدت نیم ساعت تا یک ساعت استراحت کند.( میزان پودر سیر باید بیشتر باشد تا عطر پودر سیر را حس کنید).
در ظرفی جداگانه تخم‌مرغ را بشکنید و به آن مقداری نمک، فلفل، پودر سیر و زعفران اضافه کنید و به قدری هم بزنید تا تخم مرغ یکنواخت شود.
بعد از مدت زمان طی شده سینه مرغ را ابتدا داخل آرد سفید بغلطانید و آرد اضافی آن را تکان دهید. سپس آن را داخل تخم مرغ و بعد داخل آرد سوخاری بگذارید و با دست فشار دهید تا یک طرف مرغ کاملا به آرد سوخاری آغشته شود. سپس مرغ را برگردانید و طرف دیگر را هم به آرد سوخاری آغشته کنید. اجازه دهید به مدت یک ساعت استراحت کند.
بعد از مدت زمان طی شده مرغ را داخل روغن سرخ کنید و آن را با گوجه، خیار شور و لیمو ترش تزیین کنید.

نکته:
– بعد از گذاشتن مرغ داخل روغن نباید بلافاصله آن را برگردانید، اجازه دهید به مدت ۳۰ ثانیه بماند تا کمی سرخ شود. سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر هم کمی سرخ شود. این کار باعث می شود که مواد از مرغ جدا نشود.
– میزان روغن باید به اندازه ای باشد که روی مرغ را نگیرد.
– برای طعم دار کردن آرد سوخاری می توانید از ادویه هایی مثل نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، کمی پودر زنجبیل و تخم گشنیز استفاده کنید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کراکت مرغ با پنیر پیتزا

طرز تهیه برگر مرغ

طرز تهیه رولت مرغ

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.