طرز تهیه رول ماهی بخارپز

مواد لازم برای تهیه رول ماهی بخارپز:

فیله ماهی قزل آلا بدون استخوان: ۲ عدد
ساقه کرفس: یک عدد
هویج متوسط: یک عدد
لیمو ترش: یک تا دو عدد
فلفل دلمه‌ای سبز و زرد: ۲ عدد
پیاز سفید: یک عدد
شوید: ۴ شاخه
سیر: یک تا دو حبه
زنجبیل: ۲ تکه کوچک
سس خردل: یک قاشق چایخوری
سرکه سفید: یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن زیتون: یک تا دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه رول ماهی بخارپز:

ابتدا برای طعم دار‌کردن ماهی نصف هویج، نصف کرفس، ساقه‌های شوید، نصف پیاز ، یک حبه سیر و ۱/۴ فلفل دلمه‌ای سبز را خرد کرده و با هم مخلوط کنید. سپس آن را داخل ظرفی بریزید و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. کمی مواد را هم بزنید تا آب سبزیجات خارج شود. سپس سرکه و آب لیمو ترش را هم اضافه کنید و هم بزنید. فیله‌های ماهی را داخل سبزیجات بریزید و اجازه دهید به مدت ۲ ساعت استراحت کند تا ماهی‌ها طعم‌دار شوند.
در این فاصله برگ‌های شوید را ریز خرد کرده و داخل سس خردل بریزید. سپس کمی فلفل بریزید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند. حال سس را کنار بگذارید.
تمام سبزیجات را خلالی خرد کرده و کنار بگذارید.
بعد از اینکه ماهی طعم‌دار شد آن را خارج کنید. اگر ماهی بزرگ بود آن را از وسط نصف کنید. سپس کمی سس خردل روی ماهی رومال کرده و هر کدام از سبزیجات را به اندازه ۲ تا ۳ عدد داخل ماهی بگذارید. ولی از زنجبیل فقط یک عدد بگذارید. حال ماهی را رول کرده و با خلال دندان فیکس کنید.
تمام ماهی‌ها را به همین ترتیب رول کنید.
بخارپز را از قبل روشن کرده و اجازه دهید آب کامل بخار شود. سپس ماهی را داخل بخار پز گذاشته و اجازه دهید به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه بپزد.
بعد از مدت زمان طی شده ماهی‌ها را خارج کرده و داخل ظرف سرو بچینید و با لیستک کمی روغن زیتون به ماهی‌ها بمالید تا شفاف‌تر شود و با شوید و لیمو ترش تزیین کنید.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه سالاد ماهی

طرز تهیه کباب ماهی مخصوص

طرز تهیه شامی تن ماهی

طرز تهیه ماهی شکم پر با روکش خمیر

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.