طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره

مواد لازم برای تهیه ته چین قالبی تک نفره:

برنج: ۳ لیوان
سینه مرغ: ۲ عدد
زرده تخم مرغ: ۶ عدد
ماست خامه‌ای: ۲ لیوان
کره: ۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده: ۶ قاشق غذاخوری
زرشک: برای تزیین

روش پخت ته چین قالبی تک نفره:

سینه‌های مرغ را خرد کنید و به همراه چند لیوان آب، پیاز، زردچوبه، نمک و فلفل داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد. سپس آن را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.
برنج را از نیم ساعت قبل با مقداری آب و نمک خیس کنید. داخل قابلمه آب و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس برنج را اضافه کنید و پس از اینکه کمی جوشید و نرم شد از روی حرارت بردارید و آبکشی کنید.
زرده‌های تخم مرغ را داخل کاسه‌ای بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس کره ذوب شده، ماست خامه‌ای و زعفران دم کرده را اضافه و مخلوط کنید.
در ادامه برنج آبکش شده را با مواد زعفرانی مخلوط کنید (میتوانید به جای کره از روغن استفاده کنید، البته کره طعم بهتری به ته چین میدهد).
داخل قالب‌های مافین را با کره یا روغن خوب چرب کنید. داخل هر قالب تا نیمه برنج زعفرانی بریزید و روی آن مرغ ریش ریش شده اضافه کنید و روی مرغ را کمی برنج زعفرانی بپوشانید.
پس از اتمام کار قالب را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید (برای پخت بسته به نوع قالب و نوع فر از ۳۰ دقیقه تا ۵۰ دقیقه زمان لازم است). پس از پخت اجازه دهید ته چین کمی خنک شود. سپس آن را از قالب خارج و با زرشک سرخ شده تزیین و سرو کنید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه ته چین کباب

طرز تهیه ته چین قارچ و بادمجان

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان شیرازی

طرز تهیه ته چین ماست و مرغ

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.