طرز تهیه موس کیک انار

مواد لازم برای کیک کاراملی:

تخم مرغ: ۴ عدد
وانیل: یک قاشق چایخوری
آرد شیرینی پزی: ۱۲۵ گرم
بکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک: نوک قاشق چایخوری
کره: ۱۲۵ گرم
شکر سفید: ۶۰ گرم
شکر قهوه ای: ۶۰ گرم
آب: ۶۰ میلی لیتر

مواد لازم برای موس کیک:

آب انار: ۵۰۰ میلی لیتر
شکر سفید: ۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۴ عدد
خامه فرم گرفته: ۲۵۰ گرم
پودر نشاسته ذرت: یک قاشق سوپخوری
پودر ژلاتین: دو قاشق سوپخوری
وانیل: یک قاشق چایخوری
قطره خوراکی: به میزان لازم

طرز تهیه کیک کاراملی:

ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. شکر سفید، شکر قهوه‌ای، کره و آب را روی گاز بگذارید تا ذوب شود. سپس زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید، سفیده ها را با همزن به حدی بزنید که کامل فرم بگیرد و از ظرف نریزد. سفیده ها را داخل یخچال بگذارید و سراغ زرده ها بروید. زرده های تخم مرغ را با وانیل مخلوط کرده و با همزن بزنید تا تغییر رنگ بدهد و حجم پیدا کند. سپس مخلوط شکر و کره را به زرده ها اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا فرم بگیرد. آرد، نمک و‌ بکینگ پودر را سه بار الک کنید و در سه مرحله به مواد کیک اضافه کنید. بعد با لیستک به صورت دورانی هم بزنید. سفیده های تخم مرغ را از یخچال بیرون آورده و در دو مرحله به مواد کیک اضافه کنید و با لیستک به صورت دورانی در یک جهت بزنید تا کیک بافت اسفنجی بگیرد.
کف قالب ۴۰×۳۰ را کاغذ روغنی بگذارید و مواد کیک را داخل آن بریزید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه در فر بماند تا بپزد. بعد از پختن کیک، آن را از فر بیرون بیاورید و یک پارچه نازک روی کیک بیندازید تا هم کیک خنک شود و هم اینکه خشک نشود.

طرز تهیه موس کیک انار:

ابتدا آب انار، پودر نشاسته ذرت و پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید و کاملا هم بزنید تا هیچ گلوله ای در آن دیده نشود. سپس مواد را روی حرارت بگذارید تا کمی نیمه گرم شود.
در این فاصله زرده های تخم مرغ را با وانیل به حدی هم بزنید که تغییر رنگ دهد. سپس آن را به مخلوط موس کیک اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا تخم مرغ بریده بریده نشود. غلظت مواد باید به غلظت فرنی برسد و زرده های تخم مرغ کمی بپزد.
بعد از اینکه مواد موس کیک آماده شد آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. سپس خامه ‌و چند قطره رنگ خوراکی قرمز به آن اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود.
بعد از اینکه کیک خنک شد آن را با رینگ برش بزنید و مواد موس کیک را داخل آن بریزید. موس کیک را به مدت ۱۰ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس آن را از قالب بیرون آورده و با خامه فرم گرفته تزیین کنید.

نکته:
– ممکن است به دلیل اضافه کردن خامه از قرمزی انار کاسته شود، به همین دلیل می توانید چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کنید.
– نیازی نیست که قالب موس کیک را چرب کنید، زیرا به محض بیرون آوردن از یخچال راحت از قالب جدا می شود.
نوش جان

موس انار
موس انار

اگر به تهیه موس انار علاقه دارید میتوانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

مواد لازم برای تهیه موس انار:

خامه قنادی: ۵۰۰ گرم
پنیر ماسکار پونه: یک بسته
ژله انار: ۲ بسته
آب داغ: یک لیوان
شیر: یک پاکت کوچک

طرز تهیه موس انار:

ابتدا خامه و پنیر را با همزن برقی ۲ دقیقه دور تند بزنید تا فرم بگیرد. سپس ۲ بسته ژله انار را با یک لیوان آب داغ ترکیب کنید و با همزن دستی بزنید تا کاملا حل شود. بعد شیر را هم اضافه و دوباره هم بزنید (اگر می خواهید ژله شما زودتر ببندد می توانید کمی پودر ژلاتین بنماری شده اضافه کنید و هم بزنید).
همه مواد را با هم خوب ترکیب کرده و در قالبی که از قبل چرب کرده اید به مدت ۸ الی ۱۰ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً خودش را بگیرد‌.
پس از مدت زمان طی شده از قالب خارج کنید.
به مقدار لازم خامه فرم گرفته را با کمی رنگ خوراکی قرمز ترکیب کرده تا به رنگ صورتی کم رنگ در بیاید سپس داخل قیف ریخته و روی دسر را شکوفه بزنید‌.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه موس کیک شکلاتی

طرز تهیه موس شیرکاکائو

روش آماده سازی موس زعفرانی

روش تهیه موس با طعم انگور

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.