طرز تهیه کلوچه برنجی

مواد لازم برای تهیه کلوچه برنجی:

آرد سفید: ۱۲۰ گرم
آرد برنج: ۱۳۰ گرم‌
شکر: ۹۰ گرم
کره: ۱۰۰ گرم
گلاب: ۳۰ میلی لیتر
آب: ۳۰ میلی لیتر
تخم مرغ: یک عدد
هل پودر شده: یک قاشق چایخوری
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ: یک عدد
وانیل: ۱/۸ قاشق چایخوری

طرز تهیه کلوچه برنجی:

ابتدا آب، گلاب و شکر را داخل قابلمه بریزید تا آب جوش بیاید و ذرات شکر ذوب شوند.
بعد از اینکه شکر آب شد زیر گاز را خاموش کرده و شیره به دست آمده را کنار بگذارید تا خنک شود.
زرده و سفیده تخم‌مرغ را جدا کنید و سفیده آن را به حدی بزنید که حالت برفی پیدا کند. سپس آن را کنار بگذارید و سراغ زرده بروید.
زرده تخم مرغ را با پودر هل، شیره گلاب، شکر و کره ای که به دمای محیط رسیده با همزن کاملا مخلوط کنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند و مایع یکدستی حاصل شود.
بعد از اینکه مواد کاملا با هم مخلوط شدند و بافت کره از هم باز شد سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و با همزن در حدی بزنید که فقط مواد با هم مخلوط شود. سپس همزن را کنار بگذارید.
آرد سفید، آرد برنج و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. سپس آن را در سه مرحله به مخلوط کلوچه اضافه کنید و با لیستک هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند.
سپس خمیر به دست آمده را روی سطح صافی قرار دهید که از قبل آرد پاشی شده است. خمیر را با کف دست ورز دهید. سپس آن را به مدت ۷ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر استراحت کند.
در این فاصله زرده تخم مرغ و وانیل را با هم ترکیب کنید و با چنگال بزنید تا بافت زرده از هم باز شود و زرده و وانیل با هم مخلوط شوند (این مواد برای رومال کلوچه برنجی استفاده می شود تا روی آنها طلایی رنگ شود).
کف سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید و به اندازه یک گردو از خمیر بردارید. سپس آن را داخل دست گرد کنید و داخل سینی فر بگذارید. با ماسوره روی آن طرح بیندازید و از مواد رومال روی خمیر بزنید.
بعد از اینکه سینی پر شد، آن را داخل فر بگذارید. اجازه دهید کلوچه ها با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ الی ۲۰ بپزند.
اگر بعد از مدت زمان طی شده کلوچه ها پختند ولی روی آن ها طلایی نشد قسمت گریل فر را روشن کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه روی کلوچه‌ها طلایی شود.
بعد از اینکه کلوچه ها را از فر بیرون آوردید، عسل را با کمی آب جوش رقیق کرده و روی کلوچه ها رومال کنید. سپس آن را با پودر نارگیل یا پودر پسته تزیین کنید.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کلوچه ژله ای

طرز تهیه کلوچه خرما

طرز تهیه کلوچه فومن

روش پخت کلوچه حلوا

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.