طرز تهیه کیک اسفناج

مواد لازم برای تهیه کیک اسفناج:

آرد: ۲/۵ پیمانه
تخم مرغ: ۴ عدد
روغن: یک پیمانه
شکر: ۱/۵ پیمانه
برگ اسفناج: ۵۰ گرم
پودر هل: یک قاشق مرباخوری
بکینگ پودر: ۲ قاشق مرباخوری
تمشک یا توت فرنگی: برای تزیین

طرز تهیه کیک اسفناج:

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و سفیده ها را با دور تند همزن حدود ۶ الی ۷ دقیقه بزنید تا کاملا پف کند و حالت ابری پیدا کند. زرده تخم مرغ را با پودر هل مخلوط کرده و کمی با همزن بزنید تا تخم مرغ ها از هم باز شود. سپس شکر را به زرده ها اضافه کرده و با همزن به اندازه ای بزنید تا مواد به رنگ کرم در بیاید و حالت کشدار پیدا کند. بعد از اینکه شکر و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کردید، روغن را اضافه کنید و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه هم بزنید تا روغن خوب با مواد مخلوط شود.
سپس شیر و اسفناج را اضافه کنید و با همزن به اندازه ای هم بزنید که تمام مواد با هم مخلوط شوند و برگ های اسفناج کاملا ریز و خرد شود. سپس بکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده و سه بار الک کنید و در ۲ الی ۳ مرحله به مواد کیک اضافه کنید. هر بار آن را به حالت دورانی هم بزنید. بعد از اینکه آرد کاملا با مواد ترکیب شد و هیچ‌ گلوله ای از آن باقی نماند سفیده های تخم مرغ را در سه مرحله به مواد کیک اضافه کرده و به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا ترکیب شود. یک قالب کمربندی برداشته و کف آن را چرب کرده و روی آن کاغذ روغنی بگذارید. روی کاغذ روغنی را چرب کنید و تمام مواد کیک را داخل قالب بریزید. سپس آن را در طبقه وسط فر با حرارت ۱۷۵ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بماند تا کیک بپزد. بعد از مدت زمان طی شده در فر را باز کنید تا کیک کمی خنک شود و پف آن نخوابد. بعد از ۱۰ دقیقه کیک را از فر بیرون آورده و از قالب خارج کنید. سپس آن را با خامه فرم گرفته، تمشک یا توت فرنگی را تزیین کنید.

نکته:
– ظرفی که برای سفیده ها انتخاب می کنید باید کاملا خشک و تمیز باشد چون با کوچکترین رطوبت پف سفیده ها کم می شود.
– هنگام جداکردن زرده و سفیده مواظب باشید که زرده تخم مرغ داخل سفیده ها نرود، اگر این اتفاق افتاد بهترین راه این است که با پوست تخم مرغ مقدار زرده ای که با سفیده مخلوط شده را جدا کنید.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کیک ساده بدون فر

طرز تهیه کاپ کیک انار

طرز تهیه کیک تمشک

طرز تهیه کیک اسفنجی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.