طرز تهیه شیرینی گوش فیل

مواد لازم برای تهیه شیرینی گوش فیل:

زرده تخم مرغ: ۲ عدد
ماست: نصف پیمانه
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
وانیل: نصف قاشق چایخوری
شربت اینورت ( بار): یک قاشق سوپخوری
روغن مایع: یک قاشق سوپخوری
آرد: به میزان لازم
گلاب در صورت تمایل: ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه شیرینی گوش فیل:

ابتدا ماست و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کرده و سفیده ها را کنار بگذارید. وانیل را به زرده ها اضافه کنید و کمی با چنگال هم بزنید تا عطر وانیل بوی بد تخم مرغ را از بین ببرد. سپس گلاب، روغن مایع و شربت اینورت را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. وقتی که مواد خوب با هم مخلوط شدند، ترکیب ماست و بکینگ پودر را اضافه کرده و با همزن دستی بزنید تا مواد کاملا یکدست شود.
سپس آرد را کم کم به مواد اضافه کنید، به اندازه ای آرد بریزید که خمیر یکدستی حاصل شود و خمیر کمی چسبندگی داشته باشد.حالا روی صفحه صافی کمی آرد بپاشید. نوک انگشتان را به آرد آغشته کرده و با نوک انگشتان چسبندگی خمیر را بگیرید. نیازی نیست خمیر را ورز دهید. بعد از اینکه چسبندگی خمیر گرفته شد، آن را داخل کیسه فریزر بگذارید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.
بعد از نیم ساعت خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و روی سینی کار کمی آرد بپاشید. سپس خمیر را با وردنه به قطر نیم سانتی متر باز کنید و با چاقو به شکل لوزی برش بزنید. آرد اضافی خمیر را بتکانید و آن را داخل روغنی سرخ کنید که کاملا داغ است. بعد از اینکه یک طرف گوش فیل ها سرخ شدند، آن ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود. سپس آن ها را از روغن خارج کرده و با کفگیر داخل شهد ولرم بگذارید. اندکی صبر کنید تا گوش فیل ها شیرینی شهد را به خود بگیرند. سپس آن ها را خارج کنید و نوش جان کنید.

نکته:
– تمام مواد باید به دمای محیط برسند‌.
– اگر شربت اینورت در دسترس نبود، می توانید از عسل استفاده کنید‌.
– ابتدا یک عدد از گوش فیل ها را داخل روغن بگذارید، اگر روغن داغ شده بود باقی خمیر را هم بریزید.
– مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که خمیرها داخل روغن شناور باشند.
– خمیر را می توانید به مدت ۲ الی ۳ روز داخل یخچال نگهداری کنید.
– برای تهیه شربت اینورت ۳ پیمانه شکر، ۲ پیمانه آب، کمی گلاب و زعفران دم کرده را با هم ترکیب کرده و روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه ذرات شکر آب شدند زیر حرارت را خاموش کنید. در آخر کمی آبلیمو به آن اضافه کنید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه شیرینی کلمپه

طرز تهیه شیرینی ارده شیره

طرز تهیه قرابیه فندقی شکلاتی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.