طرز تهیه شاورمای مرغ

مواد لازم برای تهیه شاورمای مرغ:

فیله مرغ: ۴۰۰ گرم
نون پیتا: ۴ عدد
گوجه‌فرنگی: ۳ عدد
پیاز: ۳ عدد
ارده: ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی: ۲ عدد
سیر: ۵ حبه
آرد: ۲ قاشق غذاخوری
خیار شور: ۱۰۰ گرم
پیاز عسلی: ۲ قاشق غذاخوری
عصاره مرغ: ۱/۲ پیمانه
نعناع خشک: ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۱/۲ پیمانه
ماست چکیده: ۱/۲ پیمانه
کره: ۱۰۰ گرم
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
لبو برای تزیین: یک عدد

طرز تهیه شاورمای مرغ:

ابتدا داخل تابه کمی روغن بریزید و بگذارید تا گرم شود. سپس سیب‌زمینی‌ها را به صورت حبه‌ای درشت خرد کرده و داخل ماهی تابه بریزید. کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه کرده و هم بزنید تا سرخ شود. در ظرفی جداگانه کره بریزید و بگذارید تا آب شود. سپس آرد را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله‌های آرد باز شود. بعد سس مایونز و ماست چکیده را اضافه کرده و هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. سپس آرد و پیاز عسلی را اضافه کرده و هم بزنید. بعد نمک، فلفل و ۱/۲ پیمانه آب را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید تا سس آماده شود. وقتی می‌خواهید سس را از روی حرارت بردارید نعناع را اضافه کرده و اجازه دهید به مدت یک دقیقه دیگر هم با نعناع مخلوط شود تا عطر نعناع بلند شود.
در ظرفی جداگانه کمی روغن بریزید و بگذارید تا گرم شود. سپس فیله‌های مرغ را به صورت خلالی برش زده و به تابه اضافه کنید. حال پیازهای خلالی شده را به مرغ اضافه کنید تا مرغ طلایی و پیاز هم کمی سبک شود. سپس سیر را به صورت ریز خرد کرده و داخل تابه بریزید. عصاره مرغ را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب و سرخ شود. بعد از آماده شدن آن را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. گوجه‌فرنگی و خیار شور را به صورت خلالی خرد کرده و کنار بگذارید.
نان پیتا را کف دست بگذارید و داخل آن به ترتیب کمی گوجه، خیار شور، شاورمای مرغ و سیب زمینی سرخ کرده بریزید. در آخر کمی سس روی مواد بریزید و نان را حالت لقمه درست کرده و داخل ظرف سرو بگذارید. برای تزیین از یک لبو استفاده کنید و آن را به صورت ورقه‌ای برش زده و کنار نان بگذارید. کمی روی آن سس بمالید و مقداری از سس را داخل ظرف کوچکی ریخته و کنار شاورما بگذارید.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه پیتزا مرغ سوخاری

طرز تهیه برگر مرغ

طرز تهیه راتای مرغ و گردو

طرز تهیه مرغ چوبی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.