طرز تهیه رول یوفکای مرغ

مواد لازم برای تهیه رول یوفکای مرغ:

خمیر یوفکا: ۱۰ ورق
سینه مرغ: ۲۵۰ گرم
پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
گشنیز خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
آرد: یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
آویشن: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه رول یوفکای مرغ:

ابتدا داخل تابه کمی روغن ریخته و بگذارید تا کمی گرم شود. سپس پیازچه را اضافه کرده و هم بزنید تا کمی تفت بخورد. در این فاصله مرغ‌ها را به صورت خلالی و نازک خرد کرده و به پیازچه اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا سرخ شوند. بعد از اینکه رنگ مرغ برگشت زیر حرارت را کم کرده و نمک، فلفل و آویشن را اضافه کرده و هم بزنید تا عطر و طعم ادویه‌ها بلند شود. سپس درب تابه را گذاشته و بگذارید تا مرغ زیر حرارت ملایم بپزد.
بعد از اینکه مرغ پخته شد تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. آرد را با کمی آب نمک و فلفل مخلوط کرده و مایع خمیری شکلی درست کنید که حالت چسبندگی داشته باشد (خمیر نباید زیاد سفت باشد میزان غلظت خمیر باید به اندازه‌ای باشد که کمی از ماست چکیده رقیق‌تر باشد).
دو ورق خمیر را روی هم گذاشته و روی صفحه کار بگذارید. کمی از مخلوط مرغ و پیازچه را روی آن ریخته و روی آن کمی پنیر پیتزا بگذارید. بعد کمی گشنیز و آویشن بریزید. خمیر را یک لایه رول کرده و دو طرف خمیر را به داخل خم کنید. لبه بیرونی خمیر را با مخلوط آرد و آب بمالید و باقی خمیر را هم رول کنید تا لبه خمیر به هم بچسبد.
تمام خمیر را به همین ترتیب درست کرده و داخل روغن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن داخل ظرف سرو بچینید و با پیازچه و برگ‌های گشنیز تزیین کنید.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه شاورمای مرغ

طرز تهیه شنیسل مرغ

طرز تهیه برگر مرغ

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.