طرز تهیه ماکارونی با قارچ

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با قارچ:

ماکارونی: ۷۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم
قارچ: ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط: ۲ عدد
سیب زمینی: ۲ عدد
رب: ۳ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی با قارچ:

ابتدا داخل قابلمه آب ریخته و کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید. سپس آن را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. پیازها را ریز خرد کرده و داخل روغن تفت دهید. کمی نمک و زردچوبه هم به آن اضافه کنید. در این فاصله قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و کنار بگذارید.
بعد از اینکه پیاز کمی سبک شد، گوشت را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا با پیاز مخلوط شود و سرخ شود. بعد از اینکه رنگ گوشت برگشت و گوشت خوب سرخ شد قارچ را اضافه کرده و هم بزنید. سپس نمک، فلفل و زردچوبه و رب را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا رنگ رب کاملا باز شود و از بوی خامی خارج شود. برای اینکه مواد از هم باز شوند و رنگ رب بهتر شود مقداری آب جوش به مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید. سپس زیر حرارت را کم کرده تا مواد خوب سرخ شوند.
بعد از اینکه آب جوش آمد ماکارونی‌ها را اضافه کرده و هم بزنید. اجازه دهید ماکارونی‌ها به مدت ۷ الی۱۰ دقیقه بپزند. در این فاصله سیب زمینی‌ها را ورقه‌ای برش زده و کنار بگذارید.
بعد از اینکه ماکارونی‌ها پختند آن‌ها را آبکش کرده و روی آن کمی آب سرد بگیرید. کف قابلمه را روغن ریخته و سیب زمینی بگذارید. سپس یک لایه ماکارونی ریخته و یک لایه از مواد و به همین ترتیب ادامه دهید تا تمام شود (می‌توانید تمام ماکارونی را هم بزنید و یک جا بریزید). قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه دهید ماکارونی بخار پس دهد. سپس زیر حرارت را کم کنید تا ماکارونی خوب دم بکشد.
بعد از اینکه ماکارونی پخت آن را برگردانید.
نوش جان

مطالب مرتبط:
روش تهیه چیپس ماکارونی

طرز تهیه‌ ماکارونی تابه ای

طرز پخت ماکارونی رژیمی

طرز پخت ماکارونی هویج و پنیر

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.