طرز تهیه کوفته کنفی شکم پر

مواد لازم برای کوفته کنفی شکم پر:

سیب زمینی آب پز شده: ۵ عدد
گوشت چرخ کرده: ۱۰۰ گرم
پیاز رنده شده: یک عدد بزرگ
فلفل دلمه: یک عدد
پنیر پیتزا: به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
رشته سوپی: به میزان لازم
تخم مرغ: یک عدد

راهنمای پخت کوفته کنفی شکم پر:

ابتدا سیب زمینی‌ها را بپزید، بعد مواد میانی آن را درست کنید. ابتدا پیاز را تفت دهید تا سبک شود، سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه را اضافه کرده و هم بزنید تا گوشت خوب بپزد.
سپس کمی رب و ادویه اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شود و رب سرخ شود. (فقط روغن آن خیلى کم باشد چون اگر روغن آن زیاد باشد باعث وارفتن کوفته‌ها میشود).
وقتی سیب زمینی ها پُختند آنها را رنده کرده و نمک و فلفل بزنید. زرده تخم مرغ را جدا کرده و به سیب زمینی اضافه کنید، سفیده را برای مرحله بعد کنار بگذارید.
سپس کمی دست خود را با آب خیس کنید تا سیب زمینی به دست نچسبد. سپس به اندازه گردو از سیب زمینی برداشته و یک مقدار از مواد گوشتی روی سیب زمینی بریزید. پنیر پیتزا را هم بریزید و بعد به صورت گرد حالت دهید. (طوری که مواد گوشتی وسط سیب زمینی باشد.)
سفیده تخم مرغ را با چنگال بزنید تا از لختگی در بیاید. رشته سوپی را هم داخل ظرفی خرد کنید. سپس کوفته‌ها را اول در سفیده و بعد در رشته بغلتانید وقتی کوفته‌ها تمام شد حتما ۱ الی۲ ساعت در یخچال استراحت دهید که رشته‌ها نرم شود. بعد از این مدت آنها را از یخچال خارج‌کرده و در روغن فراوان سُرخ کنید.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه کوفته شوربا

طرز تهیه کوفته برنجی تبریزی

طرز تهیه کوفته انار و گردو

طرز تهیه کوفته ساده

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.