طرز تهیه بیسکوییت ساده

مواد لازم برای تهیه بیسکوییت ساده:

کره: ۱۵۰ گرم
پودر قند: ۱۰۰ گرم
آرد: ۳۰۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
بیکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
وانیل: نصف قاشق چایخوری

دستور پخت بیسکوییت ساده:

کره به دمای محیط رسیده را با همزن ۲ الی ۳دقیقه بزنید تا رنگش تغییر کند. بعد پودر قند را اضافه کرده و بعد از ۲ دقیقه تخم‌مرغ و وانیل را خوب با مواد مخلوط کنید. سپس آرد را با بکینگ پودر مخلوط و الک کرده و در ۲ مرحله به مواد اضافه کنید. بعد همزن را روی دور کند بگذارید و هم بزنید. نیازی به هم زدن با دست و ورز دادن نیست زیرا ممکن است موقع ریختن آرد حالت گلوله‌ گلوله بنظر بیاید، ولی وقتی با لیسک مخلوط را هم میزنید یک خمیر نرمی به دست می آید که به دست هم نمی‌چسبد.
خمیر را داخل پلاستیک گذاشته و به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید.
بعد از مدت زمان طی شده وقتی خمیر را از یخچال خارج کردید، خمیر کمی سفت میشود مشکلی ایجاد نمیشود خمیر را ۵ الی ۶ دقیقه در دمای محیط بگذارید تا دوباره نرم شود.
فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید و کنار بگذارید. سپس یک کاغذ روغنی روی میز کار انداخته از خمیر به اندازه یک گوله برداشته وردنه را وسط آن بگذارید و به دوطرف بالا و پایین و بعد چپ و راست خمیر را باز کنید. در حدی که قطر خمیر ۴ الی ۵ میلیمتر شود (چون داخل این خمیر، بکینگ پودر وجود دارد خمیر پف می‌کند و کمی حجمش بیشتر می‌شود).
بعد قالب آن را قالب بزنید.
برای انتقال بیسکوییت‌ها به سینی فر از کاردک استفاده کنید. هر چقدر خمیر سردتر باشد قالب زدن و انتقال آن به سینی راحت‌تر است. اگر نخواستید همه بیسکوییت‌ها را درست کنید می‌توانید خمیر را داخل نایلون بگذارید و روز بعد درست کنید. خمیر قالب زده را با فاصله داخل سینی فر بچینید. سعی کنید ضخامت تمام بیسکوییت‌های داخل سینی فر یکسان باشد که بعد از پخت هم یکدست باشد.
بعد سینی را به مدت ۱۳ الی ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید. بعد از اینکه روی بیسکوییت‌ها طلایی شد فر را خاموش کرده و بگذارید تا خوب خنک شود.
میتوانید این بیسکوییت را به عنوان میان وعده یا صبحانه همراه چای و قهوه نوش جان کنید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه بیسکوئیت طبقاتی

طرز تهیه بیسکوییت شکلاتی

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی اناری

طرز تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.