نظرات کاربران در مورد صندوق امین آشنا ایرانیان

صندوق امین آشنا ایرانیان یک صندوق سرمایه گذاری سود ثابت است که سرمایه شما تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در این صندوق سرمایه گذاری می‌گردد، سرمایه گذاری بدون ریسک که هدف آن جمع آوری وجوه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به خرید انواع سهام و سپرده گذاری به منظور کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از صرفه جویی‌های ناشی از مقیاس و تأمین منافع سرمایه‌گذاران است و بین راه‌های سرمایه گذاری نیز آسان‌ترین و پربازده‌ترین کار، سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری سود ثابت است که شبیه به بانک عمل کرده و صندوقی بدون ریسک هستند و در تقسیم سود نیز شبیه به بانک عمل می‌کنند و زمانی که شما پول خود را در این صندوق‌ها می‌گذارید ۲۵ هر ماه سود حاصل از خرید اوراق بهادار و سهام خرید شده با نام خودتان را به شما می‌پردازد. میزان درصد سود پیش بینی شده و در واقع حداقل سود ارائه شده ماهیانه به حساب کارگزاران در این صندوق ۲۰ درصد است و اگر یک ماه سود حاصل از دارایی بیش از این باشد نیز به کارگزار پرداخت می‌گردد و اگر کمتر از ۲۰ درصد هم شود از محل کارمزد مدیر صندوق جبران می‌گردد و به سهامدار تعلق می‌گیرد. اکثر کاربران اینترنتی در مورد سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری مجاز در ایران به دلیل سوء استفاده‌های صورت گرفته توسط چند بانک خصوصی در سال‌های گذشته خاطره خوشی نداشته و عنوان کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها ایده‌آل است اما مورد اطمینان نیست و اصولاً چنین صندوق‌هایی که سود بالاتر از نرخ سود بانکی می‌پردازند ماهیت و موجودیت واقعی نداشته و تنها یک شوی تبلیغاتی است.

اما اخیراً و طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط تعدادی از تحلیل‌گران و متخصصان امر و همچنین گزارشات مردمی سود تعلق گرفته به افراد در ۲۵ هر ماه و در موعد ماهیانۀ سررسید همان سود ۲۰ درصدی و در برخی مواقع و با توجه به نوسانات بازار سهام حتی بالاتر از ۲۰ درصد نیز پرداخت شده است.

سود صندوق امین آشنا ایرانیان
عدم بازگشت آنی پول به محض ابطال سهم یکی از انتقادات کاربران صندوق امین آشنا ایرانیان است

کاربران در مورد صندوق امین آشنا ایرانیان چه می‌گویند؟

عدم بازگشت آنی پول به محض ابطال سهم

تنها ایرادی که اکثر کاربران و سهامداران این صندوق گزارش نموده‌اند عدم بازگشت آنی پول به محض ابطال سهم است که به دلیل عدم اطلاعات کافی درباره نحوه عملکرد سیستم واریز و پرداخت و ابطال سهمیه‌های افراد و همچنین ساعت کار و روزهای کاری صندوق است و با بررسی و کسب اطلاعات صحیح در این زمینه قابل حل بوده است مثلاً فردی عنوان نموده که در روز چهارشنبه چندین واحد از سهام خود را باطل نموده و پس از سه روز پول به حسابش واریز شده است که طبق عملکرد صندوق و پایا بودن واریزی‌ها نمی‌توان ایرادی به عملکرد آن گرفت و کاربر می‌بایست در صورت تمایل به ابطال سهام مدنظر درخواست خود را در روزهای نخستین فعالیت صندوق به ثبت می‌رسانده است.

عدم حمایت ضامن نقدشوندگی از صندوق

یکی از ایراداتی که به صندوق امین آشنا ایرانیان وارد شده است این است که چرا صندوق امین آشنا ایرانیان یک ضامن نقدشوندگی مورد اعتماد و معتبر ندارد بانک حکمت اخیراً اعلام نموده است که دیگر ضامن نقدشوندگی این صندوق نیست و به همین علت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از سرمایه صندوق کسر شده و دیگر مردم هم تمایلی به سرمایه‌گذاری در این صندوق ندارند و از فعالان این صندوق تقاضا شده است که در اولین فرصت یک ضامن نقدشوندگی معتبر و وفادار برای صندوق بیابند (ضامن نقدشوندگی یکی از ارکان اصلی صندوق‌های سرمایه گذاری است که شخصیتی حقوقی دارد و تامین نقدینگی لازم جهت ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری و بازگرداندن اصل پول و سود آن به سرمایه گذاران را بر عهده دارد).

صندوق امین آشنا ایرانیان
حداقل سود ارائه شده ماهیانه به حساب کارگزاران در صندوق امین آشنا ایرانیان ۲۰ درصد است
باز نبودن موردی درگاه صدور و ابطال سهم در صندوق

در برخی از گزارشات مردمی عنوان شده است که در برخی زمان‌ها در برخی از روزها کاربران از طریق ای بی شاپ و یا حتی سایت صندوق نمی‌توانند درخواست صدور خود را ثبت کنند و یا وارد حساب کاربری خود شوند و درخواست ابطال سهم بزنند. اخیراً کارگزاران صندوق اعلام نموده‌اند که این مشکل به دلیل حجم ورودی سرمایه‌گذاران در برخی از ساعت‌های کاری به درگاه صدور سایت بوده که به صورت موردی گزارش دیرکرد و عملکرد نادرست در صدور و ابطال زده شده و توسط تکنسین‌های سیستم رفع گردیده است و دیگر مشکل این چنینی گزارش نشده است.

همانطور که مشاهده کردید به غیر از موارد گفته شده که قابل حل و پیگیری می‌باشند و هیچ مورد دیگری از تخلف و یا نامعتبر بودن سیستم صندوق‌های سرمایه‌گذاری (که تعداد آن نیز در ایران قارچ گونه در حال افزایش هستند) گزارش نشده است اما در سپرده گذاری سپرده گذاران محترم باید به خاطر داشته باشند که هیچگاه تمام دارایی خود را در خرید سهام و یا سرمایه گذاری برای این کار صرف نکنند. بازار بورس ایران نیز مانند بازارهای جهانی دچار نوسانات می‌شود و همان‌طور که بازار روزهای خوشی دارد روزهای ناخوشی هم دارد و سهامداران محترم باید پذیرای هر دو اتفاق باشد. در این بین صندوق‌های سرمایه گذاری با سود ثابت با پرداخت سود ثابت ماهیانه از میزان ضرر وارد شده بر سهم و سهامدار می‌کاهند و کارمندان این صندوق‌ها دوره‌های عالی فعالیت بورسی دیده‌اند که در شرایط بحرانی بازار سهام از مال سهامدار و ضرر و زیان وارد شده بر آن تا حدود زیادی بکاهند.

آدرس صفحه صندوق امین آشنا ایرانیان:
لینک صفحه

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 نظرات
  1. فرهنگ می‌گوید

    این صندوق توی هر نمادی که باشه اون نماد را به خاک سیاه نشانده

  2. مهدی رحمانی می‌گوید

    با سلام
    اینکه شما میفرمایید حداقل سود ۲٠درصد میباشد خواستم خدمتتون عرض کنم که همچین چیزی نیست و بنده حداکثر سودی که دریافت کردم طی ۶ماه گذشته حداکثر ۱۸درصد بوده و سود ۲٠درصدی که میفرماین تا بحال دریافت نکردم

  3. رحیمی می‌گوید

    سلام منم هر چی دریافت کردم پول خودم بوده و سودی نبوده ….هر چی سرمایه فعلی رو نگاه میکنم از اون پولی ک من سرمایه‌گذاری کردم کمتره و هر چی زنگ میزنم ی چیزایی میگن ک فقط براخودشون قابل توجیه ن ما

  4. ناشناس می‌گوید

    صندوق امین کم کم داره اعتمادخودش را با کاهش سود درنزد سرمایه گذاران ازدست می ده لذا توصیه می کنم برای جلب نظر واعتماد سهامداران خود یه کلیپ توضیحی را تهیه فرمایید ونابسامانی های موجوددوسه ماه ااخیربیان فرمایید.

  5. علیرضاپورکاشانی می‌گوید

    عالی هست خیلی راضی هستم.ممنون ازمدیریت

  6. ترابی می‌گوید

    آذرماه ۱۴۰۰ ، سرمایه گذاری کردم با تضمین اینکه علاوه بر دریافت سود ماهانه موقع ابطال هم بر کل سرمایم سود تعلق بگیره ، الان که ابطال زدم ۵۰ هزار تومن برای ۲۰ میلیون تومان سود واریز شده بهم، من خودم که تو بازار بورس تازه وارد هستم با ده میلیون پول در عرض یک ماه ۳ میلیون تومن سود کردم اما سرمایه گردان صندوق برای ۲۰ میلیون ۵۰ تومن سود داده بهم، ینی اندازه یه فرد تازه کار سواد و فکر ندارید که بعد از پنج ماه با اونهمه سابقه و علمِ به کار همچین سود مسخره ای به پول مردم تعلق میگیره… پس چیکار میکنید؟؟؟!!!!

  7. فرزانه می‌گوید

    سلام تا قبل از ماه آبان سود پول یکسانی برام واریز میشد ولی ماه آبان سود و کم ریخته بودین. مگه با یک درآمد ثابت نیست؟ تورو خدا با این گرونی زیاد نمیکنین حداقل کم نکنین ما امیدمون به همین یک قرون سوده

  8. ثمر می‌گوید

    میخواستم بدونم وقتی قیمتا بالا میره دلار سکه و… چرا سودهای شما صندوق ها بالا نمیره همونطور باقی میمونه کمتر میشه

  9. فرشته می‌گوید

    گاهی نمیتونم وارد سامانه صندوق امین آشنایان بشم و پیام میاد که اتصال شما خصوصی نیست و جهت امنیت نمی‌تونید وارد بشید و.. علت چیست؟

  10. مهدی می‌گوید

    سلام زمان ابطال خیلی دیر پول پس میدند من ابطال زدم ۵روز طول کشید مسخره بازیه والا

  11. فاطمه شیبانی می‌گوید

    تاریخ ۱۴۰۲/۲/۲۰
    مدت یکسال ۳۰۰میلیون تومن پولمو در این صندوق گذاشتم(از آذر۱۴۰۰ تا دی۱۴۰۱). میانگین سودی که طی این یکسال بم پرداخت شد حدود ۱۹و۲۰درصدسالانه. یعنی تقریباََ ارزش اصلی دارائی ام ۵۰درصد با درنظرگرفتن نرخ تورم ازبین رفت. همان موقع بعضی از سهامداران صندوق اعتراض و گله می‌کردند و به صندوق هشدار می‌دادند که اگه با این سوددهی کم و همین منوال ادامه بدی اعتبارت رو از دست میدی و سهامداران کم کم از صندوق خارج میشن و ممکنه صندوق بالاخره ورشکست بشه. مدیر و متولیان خودشون رو به کری و لالی زده بودند و صدای اعتراضها رو نه می‌شنیدند و نه جواب می‌دادند. آمارخروجیها بتدریج ماه به ماه بیشتر شد تا اینکه سهام صندوق از ۲۴میلیون اونموقع به ۹ میلیون فعلی تنزل پیداکرده. حالا که از خواب سنگینِ نفهمی و بیشعوری بیدار و متوجه فاجعه شدند با وقاحت و پُررویی تبلیغ گذاشتند که:صندوق در فروردین۱۴۰۲ تونسته به ازای هر سهم ۲۸۰۰تومن سود محقق کنه.و جالب‌تر اینکه به شکل خیلی احمقانه اظهار کرده: بزودی صندوق امین هم به چنین سودی میرسه. با این اظهارات و تبلیغات مسخره بقدری مردم را کودن و نادان فرض کرده اند که متوجه نیستند شاخص کل بورس و هموزن در همان فروردین۱۴۰۲ از یک‌میلیون وسیصدوپنجاه هزار عبور کرد و طی چند ماه اخیر همه سهام در بازارسرمایه به رشد قیمت و سود ۱۵۰ درصدی رسیدند.سود دوره ای صندوق حکمت در سه ماه منتهی به پایان سال۱۴۰۱ فقط و فقط بین ۱۷۰۰تومن و حداکثر۱۹۰۰ تومان بوده و فروردین ۱۴۰۲ با پرداخت ۲۸۰۰تومن سود دونه پاشیده که مجدد آدمهای ساده لوح را به دام بیندازه. اما حماقت صندوق به حدی است که نمی‌دونه اعتباری که از دست رفت دیگه برنمیگرده. اما حرف آخر: تعداد سهام فعلی صندوق حدود بیش از ۹میلیون است و این تعداد سهم در ماه‌های آینده به ۸ و۷ و ۶ و کمتر تنزل پیدامیکنه تاجایی که به ورشکستگی ختم به شر میشه.و مدیر و متولیان صندوق مثل گردانندگان صندوق اندیشه فردا به سوگ و داغ مرگ حکمت می نشینند.

  12. ناشناس می‌گوید

    سلام آیا اصل سرمایه در این صندوق تضمین شده است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.