تاثیر گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم

یکی از روش های اصلی در توانبخشی کودکانی که مبتلا به اوتیسم می باشند، درمان گفتاردرمانی می باشد. گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم با این هدف صورت می گیرد که این کودکان در رابطه با وضعیت رفتاری و هم چنین ارتباطی بهبود پیدا کنند. اوتیسم یک نوع اختلال در کودکان می باشد که فعالیت طبیعی مغز را تحت تاثیر قرار می دهد و فرد در ارتباط اجتماعی دچار مشکل می شود. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه با نقش گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. جهت تماس با مرکز و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲ تماس حاصل فرمایید.

تاثیر گفتاردرمانی

 گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم
اوتیسم در کودکان در انواع ارتباطات آنها چه کلامی و چه غیر کلامی تاثیر می گذارد و کودک برای قرار گرفتن در کنار دوستان و بازی کردن با آنها دچار مشکل می شود. این اختلال که قبل از ۳ سالگی قابل تشخیص می باشد، با راهکارهایی قابل درمان خواهد بود. این کودکان در زمینه گفتاری مشکل دارند و معنای جملات را به خوبی درک نمی کنند. برای بهبود و درمان این مشکلات در کودک، از گفتاردرمانی کمک گرفته می شود. گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم زیر نظر افراد متخصص باید صورت بگیرد تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم کودکان، با تشخیص و ارزیابی دقیق مشکل کودک سعی می کند ارتباط اجتماعی آنها را تقویت و درمان کند. گفتاردرمانگران این کلینیک شرایط کودک را به طور کاملا دقیق ارزیابی می کند و این که کودک چه مقدار توانایی و ناتوانی دارد را تشخیص می دهد، تا راهکاری موثر برای مشکل گفتاری کودک پیدا کند. اینگونه کودک با پیشرفت در توانایی های خود حضور موثری را بین همسالان خود تجربه خواهند کرد و والدین از پیشرفت های کودک خود خرسند خواهند شد.

تاثیر گفتاردرمانی

اقدامات گفتاردرمانی برای کودکان اوتیسم
چالش هایی که در زمینه زبانی و ارتباطی در کودکان اوتیسم وجود دارد، از طریق گفتاردرمانی مدیریت می شود. کودک از این طریق راه هایی را برای برقراری ارتباط فرا می‌گیرد. هر کدام از کودکان اوتیسم مشکلات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و با توجه به چالشی که در زمینه گفتاری و ارتباطی دارند، درمان لازم صورت می گیرد. گفتاردرمانگر نقاط ضعف و قوت کودک را شناسایی می کند و با توجه به آن هدف درمانی را مشخص می نماید. نقش گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم بسیار زیاد است و کودک را برای حضور در اجتماع آماده می کند.

از جمله اقداماتی که در کلینیک دکتر حسینی سیانکی ‌صورت می گیرد، تقویت کردن عضلات دهان، گردن و فک می‌ باشد. هم چنین آموزش شروع و پایان مکالمه، آموزش درخواست کمک، آموزش نوبت گیری در مکالمه،  آموزش بازی با دیگران، آموزش نوشتن کلمات و جملات، آموزش پاسخ به سوال و ارتباط دادن تصاویر مختلف با معنی آنها از جمله دیگر اقدامات می‌ باشد. گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم از طریق بهبود تلفظ صداهای گفتاری و هم چنین ارتباط دادن احساس با تصاویر صورت می گیرد.

اهمیت گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم
اختلالات ارتباطی که در اوتیسم وجود دارند، موجب فاصله و جدایی مردم از محیط اجتماعی همچون مدرسه می شوند. برای اینکه بتوان وضعیت این کودکان را بهتر کرد و آنها را آماده رویارویی با اجتماع نمود، از گفتاردرمانی کمک گرفته می شود. برای اینکه نتایج حاصله رضایت بخش باشد، باید گفتاردرمانی به موقع و سریع انجام شود. گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم موثر است و سبب می شود برای داشتن رابطه اجتماعی استفاده موثری از آن داشته باشند. در غیر این صورت با دوری از اجتماع، مشکلات تحصیلی و فردی زیادی را در آینده تجربه خواهند کرد. کلینیک دکتر حسینی سیانکی با خدمات تخصصی خود در زمینه گفتاردرمانی کودکان مبتلا به اوتیسم، در بهبود روابط این کودکان گام موثری برداشته است و رضایت والدین را کسب نموده است. به منظور گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم، در این کلینیک از آخرین متدها و روش های مطرح دنیا بهره گرفته می شود.

اهمیت گفتاردرمانی

اهداف گفتاردرمانی در کودکان اوتیسم
گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم بسیار موثر می باشد و علاوه بر اینکه عملکرد اجتماعی را بهبود می بخشد، ارتباط کلامی و غیر کلامی را بهتر می کند. گفتاردرمانی روابط اجتماعی را بهبود می دهد و سبب می شود ارتباط بهتری با همسالان خود برقرار کنند. با تقویت مهارت های ارتباطی، کودک در اجتماع حضور موثرتری خواهد داشت. در صورت نیاز به دریافت خدمات در زمینه گفتاردرمانی کودکان اوتیسم با شماره تماس های کلینیک تخصصی کاردرمانی و گفتاردرمانی دکتر حسینی سیانکی تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را از تیم تخصصی مجموعه دریافت نمایید. تمام تلاش این کلینیک کسب رضایت والدین و کمک به کودکان اوتیسم می‌ باشد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

اهداف گفتاردرمانی

تاثیرات گفتاردرمانی در کودکان مبتلا به اوتیسم
خدماتی که در کلینیک دکتر حسینی سیانکی از جانب متخصصان برای بهبود مشکلات کودکان مبتلا به اوتیسم صورت می گیرد، موجب جمله سازی صحیح، سازمان دهی افکار، توانایی درک کلام اطرافیان، درک مفاهیم ریاضی و انجام اعمال مربوط به آن، توانایی خواندن، نوشتن و هجی کردن، توانایی گوش دادن و صحبت کردن و توانایی در استدلال و نتیجه گیری خواهد بود. نقش گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم بسیار پر رنگ می باشد و کمک بسیار بزرگی به این کودکان خواهد کرد. اگر قصد دارید کودکان خود را از انزوا و گوشه گیری نجات دهید و از تشدید الگوهای غلطی که دارند جلوگیری به عمل آورید، نقش گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم را دست کم نگیرید و کودکان خود را از خدمات تخصصی کلینیک آقای حسینی سیانکی بهره مند نمایید.

بهترین مرکز گفتاردرمانی

موارد قابل توجه در بهترین مرکز گفتاردرمانی
در بهترین مرکز گفتاردرمانی کودکان تهران با توجه به سن رشدی، مهارت های ارتباطی و نیازهای او هدف درمانی برای دست پیدا کردن به تقویت ارتباطی واژگان و موقعیتهای خاص ارتباطی صورت می گیرد. مطالب مفید در زمینه این بیماری در اختیار والدین و معلمان کودک قرار خواهد گرفت. مهارت های ارتباطی که این کودکان در موقعیت های مختلف چون مدرسه، منزل، زمین بازی و … دارند، باید ثبت و در اختیار متخصصین کلینیک قرار بگیرد.

بازی های مخصوص با این کودکان به والدین آموزش داده می شود. تمام تلاش این مجموعه ارائه راهکارهایی تخصصی به منظور پیشرفت گفتاری و ارتباطی این کودکان می باشد. گفتاردرمانی در بهبود ارتباط کودکان اوتیسم زیر نظر متخصصین مغز و اعصاب و روانشناسان کلینیک کاردرمانی و گفتار درمانی دکتر حسینی سیانکی صورت می گیرد. پشتیبانی های ۲۴ ساخته به منظور پشتیبانی و ارائه خدمات از جانب این کلینیک صورت می گیرد.

منبع خبر: مرکز تخصصی تشخیص و درمان اوتیسم

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. اسدی می‌گوید

    سلام و درود
    خیلی مرکز خوبی برای درمان اوتیسم هستش ما خیلی جواب گرفتیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.