سه پیشنهاد برای رونق کسب‌وکار

اگر بعد از مدت‌ها فعالیت در شرکت‌های مختلف تصمیم گرفته‌اید خودتان کسب وکاری را راه‌اندازی کنید و با وجود تجربه کاری زیاد، تا به حال سازمانی را مدیریت نکرده‌اید، در این مدت رونق کسب وکار هیچ‌گاه دغدغه‌تان نبوده و همیشه به فکر بهتر انجام دادن کارها بوده‌اید، حال که کسب وکار متعلق به خودتان است باید برای رونق بخشیدن به آن برنامه‌ریزی کنید.

معمولا برای رونق کسب و‌کارها مشاوران پیشنهادهای بسیاری را به مدیران می‌دهند ولی اینکه چقدر این پیشنهادها و توصیه‌ها قابل عملی شدن هستند، اهمیت دارند، به همین دلیل مدیران قبل از ورود باید چندین گام را برای رونق کسب وکارشان بردارند. گام‌هایی مانند:

۱- مدیریت به تنهایی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل بهتر است هر فردی برای ورود به فضای مدیریت یک تیم فوق‌العاده برای خود بچیند.

۲- مدیران هنگام استخدام افراد قبل از تخصص باید به نوع رفتار و عادات شخصیتی‌ آنها دقت کنند. چون مدیران خبره به راحتی می‌توانند با برگزاری دوره‌ها و جلسات، افراد را به تخصصی که مدنظرشان است بسازند ولی شخصیت افراد از دوران کودکی آنها شکل گرفته و به راحتی تغییر نمی‌یابد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که افراد باید خود را با فرهنگ سازمانی هماهنگ کنند، فرهنگی که در سازمان‌ها باید روی آن برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود. این فرهنگ شامل موارد مختلفی مانند ظواهر سازمان است، ظواهری که مشتریان با ورود به سازمان نظاره‌گر آن هستند، این ظواهر شامل نوع پوشش افراد سازمان و طراحی ساختمان است. علاوه‌براین ارزش‌های مورد حمایت جزء فرهنگ سازمانی محسوب می‌شود. این ارزش‌ها در هر سازمانی متفاوت است، امکان دارد در سازمانی کار تیمی ارزش باشد و در سازمانی موارد دیگری ارزش شود. باور‌های مشترک نیز جزء فرهنگ سازمانی است که معمولا بعد از طی چندین سال، اعضا به آن می‌رسند. بنابراین افرادی که وارد یک سازمان می‌شوند باید قادر باشند مواردی را که عنوان شد بپذیرند.

۳- مدیران بــرای رونــق کسب‌وکارشان بهتر است بیش از زمان، انرژی خود را مدیریت کنند تا در برخی مواقع خسته نشوند و از ادامه مسیر باز نمانند. نکته‌های دیگری نیز به جز این موارد وجود دارد که شاید در بسیاری از کتب مدیریتی بتوان به آنها دست یافت.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.