طرز تهیه لازانیا با سس قارچ

مواد لازم برای تهیه لازانیا با سس قارچ:

قارچ: ۴۰۰ گرم به صورت ورق ورق شده
پیاز بزرگ: یک عدد
پودر سیر: یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ: ۲ عدد
کره: ۵۰ گرم
گردو: ۵ عدد
پنیر پارمیزان : ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: به مقدار لازم
گشنیز: ۱۰ شاخه
پودر آویشن: یک قاشق مرباخوری سرپر
آب مرغ: نصف لیوان
سس بشامل: ۲ لیوان سر پر
لازانیا: یک بسته

طرز تهیه لازانیا با سس قارچ:

ابتدا پیاز را با کمی کره تفت دهید. سپس قارچ را اضافه کنید و زیر شعله را زیاد کنید تا آب قارچ گرفته شود. سس بشامل را در ظرفی جداگانه بریزید و دو عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. برای خوش طعم شدن لازانیا می توانید از یک قاشق غذاخوری پودر سیر، آویشن و آب مرغ سرد استفاده کنید (اگر آب مرغ نداشتید می توانید از عصاره مرغ استفاده کنید). مواد را هم بزنید، سپس گردو ها را آسیاب کنید و داخل مخلوط پیاز و قارچ بریزید. روغن گردو طعم خاصی به مواد می دهد.

پنیر پارمیزان را به مواد سس اضافه کنید. سپس گشنیز را خرد کرده و داخل مواد قارچ بریزید. سپس ادویه ای که داخل بسته لازانیا وجود دارد را به آن اضافه کنید. سس را به مواد قارچ اضافه کنید و هم بزنید.

مواد لازانیا آماده است.

حالا لازانیا را داخل ماهیتابه گذاشته و مواد را روی آن بریزید. تعداد لایه های لازانیا به ظرف و ذائقه شما بستگی دارد. سپس شعله را کم کرده و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید تا لازانیا بپزد ( ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا لازانیا آماده شود ۷ دقیقه اول درب ظرف را بگذارید، ولی بعد از ۷ دقیقه درب ظرف را بردارید و اجازه دهید لازانیا با حرارت خیلی ملایم بپزد و پنیرش آب شود) بعد از ۱۵ دقیقه لازانیا آماده است.

نوش جان

مطالب مرتبط:
روش تهیه سالاد لازانیا

طرز تهیه لازانیا با خمیر یوفکا

روش پخت ماکارونی به سبک لازانیا

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.