طرز تهیه دسر تمشک

دوستان شما در زیباشهر پیش از این روش تهیه مربای تمشک و کیک تمشک را منتشر کردند و امروز می خواهیم طرز تهیه دسر تمشک را بیان کنیم:

مواد لازم برای تهیه دسر تمشک:

شکر: نصف پیمانه
پودر ژله تمشک: یک بسته
آب جوش: یک پیمانه
بستنی وانیلی: نصف پیمانه
شیر: ۳ پیمانه
پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری
وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری
تمشک: نصف پیمانه
خامه: ۱۵۰ گرم
آب سرد: ۱/۲ لیوان

طرز تهیه دسر تمشک:

ابتدا پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین داخل آب جوش حل شود. سپس بستنی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام بستنی ها داخل ژله حل شوند و مایع یکدستی حاصل شود. در ظرفی جداگانه شکر را به همراه شیر روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ذرات شکر آب شوند. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید در دمای محیط خنک شود.
در این فاصله ژله ها را به صورت مورب داخل لیوان ها بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد. بعد از اینکه شیر کاملا خنک شد خامه را اضافه کرده و آن قدر هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس پودر ژلاتین را با کمی آب سرد مخلوط کنید و روی بخار آب به روش بن ماری ترکیب کنید تا مایع شفافی به دست آید. مایع به دست آمده را به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا تمام مواد ژلاتین با هم ترکیب شوند.
سپس وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مایع یکدستی حاصل شود. مایع را در دمای محیط بگذارید تا کاملا خنک شود. بعد از اینکه ژله ها خود را گرفتند، آن ها را از یخچال خارج کرده و کمی تمشک قسمت خالی لیوان ها بریزید. سپس مایع دسر را روی تمشک ها بریزید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.

نکته:
– بستنی ها باید به دمای محیط رسیده باشند و سرد باشد در غیر این صورت ممکن است بستنی ها به صورت کف روی ژله ها باقی بمانند.
– به جای بستنی می توانید از شیر یا آب سرد هم استفاده کنید.
نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه دسر میوه ای

طرز تهیه دسر کرم طالبی

طرز تهیه دسر هزار شب

طرز تهیه دسر خرمالو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.