چگونه سرعت مرورگرها را افزایش دهید؟

در دنیای پیشرفته امروزی ممکن است زمان زیادی را با لپ‌تاپ یا گوشی خود صرف گشت‌وگذار در صفحات اینترنتی کنید و در این میان ساعات زیادی را با مرورگرها در ارتباط باشید. مرورگرها ابزارهایی برای استفاده از اینترنت هستند که سرعت آن‌ها، کارایی شما را کم و زیاد می‌کند. بنابراین استفاده از راهکارهایی برای افزایش سرعت مرورگر می‌تواند در نهایت بهره‌وری شما را بیشتر کند. در این مقاله می‌خواهیم چند افزونه کاربردی را به شما معرفی کنیم که با نصب آن‌ها بر روی مرورگرتان، سرعت آن چند برابر بیشتر می‌شود و درنتیجه به جست‌وجوی شما در فضای مجازی نیز سرعت می‌بخشید و کارهایتان را بهتر انجام خواهید داد. این افزونه‌ها برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس، سافاری و مایکروسافت ادج مناسب هستند.

۱. افزونه Dustman برای مرورگر فایرفاکس

افزونه Dustman

این افزونه می‌تواند سرعت جست‌وجو را زیادتر کرده و حافظه مرورگر را آزاد کند تا سایت‌ها سریع‌تر بارگذاری شود. علاوه بر این زمانی که تب‌های زیادی را باز می‌کنید، درصورتی‌که تا ۲۰ دقیقه از این تب‌ها استفاده نکنید، مرورگر با کمک این افزونه به‌صورت خودکار صفحات فراموش شده و غیرفعال را می‌بندد و این گونه سرعت مرورگر را بیشتر می‌کند. شما می‌توانید با کلیک کردن و پین کردن برخی از این تب‌ها، مانع از بسته شدن اتوماتیک آن‌ها شوید. این افزونه برای مرورگر فایرفاکس ارائه شده اما نمونه‌های مشابه ای برای گوگل کروم نیز وجود دارد.

۲. افزونه CrxMouse Gestures در مرورگر گوگل کروم

 افزونه CrxMouse Gestures

اصولاً برای استفاده از مرورگرها باید از حرکات موس و کیبورد استفاده کنید، اما با استفاده از این افزونه نوعی ژست‌های حرکتی به کروم اضافه می‌شود که سرعت استفاده از آن را بیشتر خواهد کرد. با استفاده از این افزونه می‌توانید به‌وسیله ژست‌های حرکتی تصاویری را ذخیره کرده، به صفحات قبلی و بعدی بروید و یا لینک‌ها را در تب‌های جدید باز کنید. علاوه بر این با افزونه CrxMouse Gestures می‌توانید چیزهای دیگری مثل سرعت اسکرول و فرمان‌های ماوس را هم شخصی‌سازی کنید که برای یک افزونه مرورگر تنظیمات فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. در نهایت شما می‌توانید این افزونه را بین حساب‌های مختلف گوگل کروم خود همگام‌سازی کنید. این یکی از بهترین و کامل‌ترین افزونه‌های حرکتی برای گوگل کروم است، اما چندین گزینه جایگزین وجود دارد و همچنین گزینه‌های مشابه‌ای برای موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت ادج نیز ارائه شده است.

۳. افزونه Quick Tabs در مرورگر گوگل کروم

افزونه Quick Tabs

وقتی در مرورگر گوگل کروم تب‌هایی زیادی را باز می‌کنید، ممکن است مرورگر دچار مشکل شود و نتوانید تب موردنظرتان را به‌راحتی پیدا کنید. این افزونه با باز کردن یک پنجره پاپ آپ مشکل را رفع می‌کند و قادر است از طریق یک منو کشویی تمام این تب‌های باز شده را به‌صورت یک جا به شما نشان دهد. علاوه بر این، بخش جست‌وجو نیز تعبیه شده تا هرچه سریع‌تر بین تب‌ها، صفحه موردنظر را پیدا کنید.

۴. افزونه Super History & Cache Cleaner در مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس

افزونه Super History & Cache Cleaner

برای پاک گردن کوکی‌ها، حافظه پنهان و سایر فایل‌های موقت در مرورگرها، قابلیت‌هایی در نظر گرفته شده است که به آسانی می‌توانید این کار را با آن‌ها انجام داده و سرعت مرورگرتان را زیادتر کنید. اما Super History & Cache Cleaner به طور خودکار این فرایند را انجام می‌دهد. بنابراین لازم نیست هرچند وقت یک بار، این کار را انجام دهید. علاوه بر این شما می‌توانید تنظیمات آن را سفارشی کرده و تنها مواردی را که دوست دارید پاک کنید.

۵. افزونه Evernote Clipper در مرورگر فایرفاکس، گوگل کروم و مایکروسافت ادج

افزونه Evernote Clipper

استفاده از برنامه‌های متعدد در حین جست‌وجو در اینترنت می‌تواند تا میزان زیادی وقت شما را بگیرد و درنتیجه کارایی‌تان را پایین بیاورد. این افزونه این امکان را به شما می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را ذخیره، سازمان‌دهی و بازیابی کنید. مثلاً وقتی به مقاله‌ای در اینترنت برخورد کردید می‌توانید از این افزونه برای ذخیره تمام یا تنها بخشی از آن استفاده کنید. علاوه بر متن تصاویر نیز به آسانی ذخیره می‌شوند. تمامی امکانات این افزونه از برنامه اصلی Evernote است. در نهایت اطلاعات در پروفایل کاربر و در وب‌سایت Evernote ذخیره می‌شوند و در دسترس است.

۶. افزونه Infinity New Tab در مرورگر فایرفاکس و گوگل کروم

افزونه Infinity New Tab

تب‌ها در مرورگرها قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند. شما از طریق آن‌ها می‌توانید به صفحات و وب‌سایت‌های مارک شده خود دسترسی داشته باشید؛ حال با استفاده از افزونه Infinity New Tab، قادر هستید تب‌ها را سفارشی‌سازی کرده و آن‌ها را تنظیم کنید. درواقع با باز کردن سربرگ جدید امکانات زیادی را در دسترس خواهید داشت. مثلاً می‌توانید به هشدارهای ایمیل هوشمند، دفترچه یادداشت و بسیاری از قابلیت‌های دیگر این سربرگ دسترسی داشته باشید.

۷. افزونه Clippings در مرورگر فایرفاکس

افزونه Clippings

اگر در جست و جوهای اینترنتی خود از عملکرد کپی-پیست (copy-and-paste) زیاد استفاده می‌کنید، این قابلیت می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد. در این صورت شما قادر هستید هر بخش از متن را که مایل هستید در آن ذخیره کرده و بعدها از آن استفاده کنید. این متن‌ها قابل مدیریت و سازمان‌دهی هستند و می‌توانید آن‌ها را در سایر دستگاهتان همگام‌سازی کنید. کافی است متن موردنظر را درگ کرده و بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه Clippings را انتخاب نمایید.

۸. افزونه Bandwidth Hero در مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس

افزونه Bandwidth Hero

اگر از وایفای ضعیفی برای اتصال استفاده می‌کنید؛ این افزونه می‌تواند حجم بارگذاری شده توسط صفحات وب را کاهش داده و از این طریق باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب شود. این افزونه بر روی تصاویر موجود در هر صفحه تمرکز کرده و آن‌ها را فشرده می‌کند، تا سرعت مرورگر در بارگذاری صفحات بیشتر از قبل شود. تنظیمات افزونه Bandwidth Hero اندکی پیچیده‌تر از معمول است اما اگر اینترنت ضعیفی دارید ارزش آن را دارد.

۹. افزونه Ghostery در مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری و مایکروسافت ادج

افزونه Ghostery

تبلیغات می‌تواند سرعت مرورگر را کم کنند، این افزونه می‌تواند تبلیغات را حذف کرده و مانع از ردیابی سایت‌های تبلیغ کننده شود. علاوه بر این Ghostery قادر است اسکریپت‌های پیچیده را حذف کند و کارایی شما را بیشتر از قبل کند و مانع از کاهش سرعت شما شود. البته بهتر است سایت‌های موردعلاقه خود را در لیست سفید قرار دهید.

۱۰. افزونه LastPass مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری و مایکروسافت ادج

افزونه LastPass

بدون شک شما زمان زیادی را صرف وارد کردن رمز و نام کاربری سایت‌های مختلف می‌کنید. اما این افزونه به‌راحتی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. افزونه سرویس مدیریت پسوردها LastPass یکی از مهم‌ترین ابزارها برای نگهداری کلمات عبور به‌حساب می‌آید. ضمن این که با استفاده از آن، گذر واژه‌هایتان همیشه و درهرحال در دسترس قرار دارند. البته امروزه مرورگرها قابلیت‌های داخلی زیادی برای مدیریت پسورد دارند، اما افزونه LastPass می‌تواند این کارها را با رابط بصری بهتر و ویژگی‌های رایگان بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

مطالب مرتبط:
چند مشکل رایج در مرورگرها و روش ‌های رفع آن

کدام مرورگر بهتر است؟ کروم، فایرفاکس یا مایکروسافت ادج

چگونه رمز عبور ایمن بسازیم؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.