طرز تهیه تارت نارگیل و شکلات

مواد لازم برای تهیه تارت نارگیل و شکلات:

موز: ۲ عدد
شکلات سفید: ۵۰ گرم
شکلات تلخ: ۱۶۰ گرم
دنت شکلات کاراملی: ۴ عدد
کره: ۱۵۰ گرم
بیسکوییت گندمی: ۲ بسته
پودر نارگیل: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه تارت نارگیل و شکلات:

ابتدا شکلات تلخ را به روش بن ماری آب کنید. قالب کمربندی را چرب کرده و کنار بگذارید. سپس بیسکوییت‌ها را داخل غذاساز ریخته و کاملا پودر کنید. سپس کره را اضافه کرده و غذاساز را روشن کرده تا کره با بیسکویت ترکیب شود و بیسکوییت حالت منسجم پیدا کند. بعد مخلوط بیسکوییت و کره را داخل قالب ریخته، به طوری که بیسکوییت کاملا دیواره‌های قالب را بگیرد و یک لایه بیسکوییت هم کف قالب باشد. سپس قالب را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا بیسکوییت و کره خودشان را بگیرند.
بعد از مدت زمان طی شده قالب را از یخچال خارج کرده و پودر کاکائو را به تمام اطراف قالب و روی بیسکوییت الک کنید. سپس موزها را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و تمام کف قالب را پر کنید. پودر نارگیل را روی موزها ریخته و یک لایه دیگر پودر کاکائو بریزید و قالب را کنار بگذارید.
شکلات را از روی حرارت غیر مستقیم برداشته و دنت‌ها را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا شکلات بریده نشود و یکدست شود.
مخلوط را روی موزها ریخته و تمام سطح بیسکوییت را بپوشانید. سپس روی آن را صاف کنید و به مدت ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد . بعد از مدت زمان طی شده دسر را از قالب خارج کرده و داخل ظرف سرو بگذارید. بعد شکلات سفید را روی دسر رنده کرده و تمام سطح شکلات تلخ را بپوشانید. سپس روی شکلات سفید را هم کمی نارگیل بریزید و دسر را نوش جان کنید.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه تارت شکلات پشمک

طرز تهیه تارت شکلاتی

طرز تهیه تارت هلو

روش آماده سازی تارت فلورنتینا

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.