طرز تهیه کباب تابه‌ای و برنج

مواد لازم برای تهیه کباب تابه‌ای و برنج:

برنج خیس کرده: ۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
گوجه‌فرنگی: ۳ عدد
کنجد: به میزان لازم
سیب زمینی بزرگ: ۳ عدد
پیاز متوسط: ۲ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
پودر پاپریکا: به میزان لازم
زعفران دم کرده: به میزان لازم

طرز تهیه کباب تابه‌ای و برنج:

ابتدا پیاز را با رنده درشت رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید. سپس گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر پاپریکا را اضافه کنید و خوب با دست ورز دهید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بماند تا استراحت کند. داخل قابلمه آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. دو عدد از سیب زمینی‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و آن را برای کباب‌های سرخ شده کنار بگذارید.
بعد از اینکه آب قابلمه جوش آمد؛ برنج و یک قاشق غذاخوری نمک را اضافه کرده و هم بزنید. منتظر باشید تا برنج بپزد و آن را آبکش کنید.
یک عدد از سیب زمینی‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. بعد آن را داخل کنجد بغلطانید و برای ته دیگ کنار بگذارید.
بعد از پخت برنج آن را آبکش کرده و کف قابلمه را کمی روغن ریخته و سیب زمینی‌ها را بچینید. بعد کمی زعفران بریزید و برنج را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید زیر حرارت ملایم دم بکشد.
گوشت را از یخچال خارج کرده و به اندازه یک گردو از آن بردارید. بعد آن را با دست به شکل لوله‌ای حالت داده و داخل روغنی سرخ کنید که از قبل داغ شده است. بعد از اینکه تمام گوشت‌ها را داخل تابه چیدید کمی زعفران اضافه کرده تا گوشت خوش رنگ و خوش طعم شود‌. سپس گوجه‌فرنگی‌ها را ورقه‌ای خرد کرده و داخل تابه بگذارید تا همراه کباب‌ها سرخ شود.
بعد از آماده شدن کباب‌ها، آن‌ها را داخل ظرف سرو کشیده و با سیب زمینی سرخ کرده، گوجه‌فرنگی و چند برگ جعفری تزیین کنید. برنج را بعد از دم کشیدن داخل دیس برگردانید.
نوش جان.

مطالب مرتبط:
طرز تهیه رول مرغ و فلفل کبابی

طرز تهیه کباب ترش شمالی

طرز تهیه کباب کوبیده میگو

طرز تهیه کباب سیخی مرغ

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.