طرز تهیه اردور بادمجان

مواد لازم برای تهیه اردور بادمجان:

بادمجان قلمی: ۳ عدد
گوجه گیلاسی: ۱۰ تا ۱۲ عدد
پنیر خامه ای: ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
برگ جعفری: ۶ تا ۷ ساقه
گردوی خرد شده: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
سیر: یک تا دو حبه
روغن مایع: به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه اردور بادمجان:

ابتدا سیر را حالت نگینی خرد کرده و کنار بگذارید. برگ جعفری را هم به صورت خیلی ریز خرد کرده و کنار بگذارید. بادمجان ها را با پوست به صورت نواری از طول برش زده و نمک بزنید. اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بمانند تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. بعد از مدت زمان طی شده بادمجان ها را شسته و کنار بگذارید تا آب آن کامل گرفته شود. داخل تابه کمی روغن بریزید تا گرم شود. سپس بادمجان ها را سرخ کنید. در این فاصله گردو را خرد کرده و کنار بگذارید. پنیر خامه ای را داخل ظرفی بریزید و با پشت قاشق بافت پنیر را از هم باز کنید.
تمامی مواد از قبیل جعفری، سیر، گردو، نمک و فلفل را به پنیر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود. سپس آن را به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا عطر و طعم مواد بیشتر شود (درصورت تمایل می توانید از یک قاشق غذاخوری خامه صبحانه هم استفاده کنید). بعد از اینکه دو طرف بادمجان ها طلایی شدند بلافاصله آن ها را از تابه بیرون بیاورید. وقتی بادمجان‌ها خنک شدند آن ها را داخل کیسه فریزر بگذارید تا عرق کند و راحت تر رول شود، وگرنه بادمجان‌ها در محیط باز خشک می شوند و دیگر نمی‌توانید آن ها را رول کنید.
سپس بادمجان ها را روی سطح کار بگذارید، کمی مخلوط پنیر و یک برگ جعفری روی سطح بادمجان ریخته و بادمجان ها را رول کنید. با خلال دندان دو طرف بادمجان را به هم متصل کنید. یک مدل دیگر هم مدل بقچه ای است که دو ورق بادمجان را به صورت (+) روی هم گذاشته کمی از مخلوط میانی را مرکز دو بادمجان بریزید و آن را مثل بقچه ببندید. سپس آن را با خلال دندان فیکس کنید و روی خلال دندان را با گوجه گیلاسی و برگ جعفری تزیین کنید.

نوش جان

مطالب مرتبط:
طرز تهیه خوراک بادمجان و کدو

طرز تهیه برگر ایتالیایی بادمجان

طرز تهیه متبّل بادمجان (غذای لبنانی)

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.