در خرید چادر کوهنوردی ضد آب و سبک چه نکاتی را رعایت کنیم؟

از نیازهای اساسی کوهنوردان می توان به پتوی مسافرتی، عصای کوهنوردی و چادر کوهنوردی اشاره نمود. اینکه می خواهید در کدام یک از فصول سال از چادر کوهنوردی استفاده کنید، بایستی به نکاتی که در این مقاله در مورد خرید این چادرها ارائه می شود، توجه نمایید.

خرید چادر کوهنوردی

دلایل نیاز به یک چادر کوهنوردی مناسب

خرید چادر کوهنوردی برای کوهنوردان و دوستداران طبیعت از نیازهای اصلی به شمار می آید. عرضه این چادرها در بازار در قیمت ها و وزن های مختلفی صورت می گیرد. از این رو، بایستی نهایت دقت را در خرید این چادرها به خرج داد تا بهترین انتخاب در این زمینه صورت گیرد. همچنین، این نوع چادرها از طرح های متنوعی برخوردار بوده و بعضی ها جادار و شیک و برخی دیگر دارای مدلی ساده هستند. از این رو، جهت انتخاب بهترین گزینه، باید قبل از خرید، آشنایی کافی با این مدل ها داشته باشید. سعی کنید نکات ارائه شده در زیر را جهت خرید چادر کوهنوردی مد نظر قرار دهید:

۱- دوام و استحکام
از آنجا که شما قصد استفاده از چادر کوهنوردی را برای مدت زمان طولانی دارید، از این رو، مسئله دوام و استحکام را می توان دارای اهمیت زیادی در این زمینه دانست.

۲- ظرفیت
فضای چادر و تعداد افرادی که می توانند درون چادر جای گیرند، میزان ظرفیت آن را نشان می دهد.

۳- وزن چادر
وزن چادر را می توان از دیگر موارد مهم در خرید چادر محسوب نمود.

۴- فصل بندی
با اینکه طراحی بعضی از چادرها برای فصول خاص صورت می گیرد، اما برخی دیگر قابل استفاده در تمامی فصول هستند.

در ادامه این مقاله می خواهیم به بررسی بعضی از این ویژگی ها بپردازیم.

آشنایی با میزان گنجایش چادرهای کوهنوردی

امکان تولید این چادرها با ظرفیت ۱ تا ۴ نفره وجود دارد. باید بدانید که حمل و نقل چادرهای سنگین بسیار مشکل می باشد. از این رو، بهتر است چادرهای کوچکتر را خریداری نمایید. از آنجایی که این چادرها استاندارد نیستند و فضای آنها برای هر نفر مشخص نمی ‌باشد، لذا چادرهای کوهنوردی با ظرفیت دو نفر در انواع مارک ها ممکن است ظرفیت‌ های مختلفی داشته باشند.

معمولاً این مدل ها ابعاد کوچکی دارند. بر این اساس، کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند، باید هنگام خرید چادر کوهنوردی دقت لازم را بعمل آورند تا یک چادر با ظرفیت مناسب را انتخاب نمایند. مدل هایی نیز هستند که اندازه استاندارد و پهن تری دارند. بنابراین شما می توانید با توجه به نیاز خود اندازه دلخواه را انتخاب کنید تا به خوبی بتوانید از آن استفاده نمایید.

ویژگی چادر کوهنوردی مناسب برای تمام فصول سال

در حقیقت چادرهای سه فصله و چهار فصله بهترین گزینه برای کوهنوردی می باشد. معمولاً چادرهای سه فصله بسیار پرطرفدار می باشد. طراحی این چادرها به گونه‌ ای است که می ‌توان از آنها در سه فصل بهار و تابستان و پاییز استفاده نمود.ناگفته نماند که اگر این چادرها به درستی نصب شوند، در مقابل باران و برف نیز مقاومت بالایی دارند. ولی در برابر برف و باران شدید مناسب نیستند که باید این مورد را در نظر داشته باشید. به طور کلی انواع مختلف چادر کوهنوردی با ظرفیت های گوناگون در مدل های ساده و کله گاوی وجود دارد که شما می‌ توانید بهترین مدل آن را انتخاب و خریداری نمایید. بهتر است در روزهای برفی و بارانی، هنگام سفر به کوه و دشت با خود پانچو کوهنوردی نیز به همراه داشته باشید تا در صورتی که از چادر خود فاصله زیادی داشتید، خیس نشوید.

در آخر ذکر این موضوع حائز اهمیت می باشد که چادر کوهنوردی یکی از مهمترین ملزومات سفرهای شبانه روزی به شمار می آید. بنابراین در انتخاب آن دقت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.